کارگردان فیلم «هایپاور» در غرفه جام جم خبر داد:
«پاپا» برای جشنواره فیلم فجر سال ۱۴۰۳ آماده میشود
کارگردان فیلم «هایپاور» با حضور در غرفه جام جم در بیست چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران، از جدیدترین کارهای خود در حوزه سینما خبر داد.
کارگردان فیلم «هایپاور» با حضور در غرفه جام جم در بیست چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران، از جدیدترین کارهای خود در حوزه سینما خبر داد.
طاها شادی فر، بازیگر کودک فیلم «نوروز» که امسال به عنوان بازیگر اصلی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حاضر بود، برای دقایقی در غرفه روزنامه جام جم در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران حضور یافت و از کم و کیف نقش آفرینی خود در این فیلم صحبت کرد.
مدیر کل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه گفت: خوراک اولیه و سوژه یابی اصلی خیلی از فیلمهای سینمایی دفاع مقدس که نمونه آن را در جشنواره فجر امسال و سالهای قبل مثل احمد، غریب و حمله به اچ ۳ دیدیم، رسانه بوده است.
امیر مظلومی یکی از فیلمسازان جوانی است که اولینبار در جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیهای در بخش جنبی حضور داشت و بهتازگی فیلم «اتاق ریکاوری» او برای اولینبار در جشنواره فیلم عمار رونمایی و دیده شد. این فیلمساز موضوعی پزشکی را سوژه خود قرار داده و حرکت درست ایران را در کنترل بیماری در روستاها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بررسی میکند.
۱۰۰سال پیش والت دیزنی با هدف «سرگرمی به همراه اندکی آموزش» شرکت خود را راه انداخت. او خواهان یک دنیای سراسر رویا و خیال بود که در آن قصهها و تخیل تبدیل به واقعیت شود. اینگونه شد که قصههای قدیمی معروف به قصههای پریان تبدیل به انیمیشن و دیزنیپارک تاسیس شد. اکنون بعد از۱۰۰سال شرکت انیمیشن دیزنی چقدر به هدف خود رسیده است؟
فیلم«توچال» به کارگردانی محمد آهنگرانی داستان ارتباط عاطفی یک مربی اسکی بازنیجوان را روایت میکند. این فیلم بافاصلهای شش ساله از زمان تولید، از۲۷دی روی پرده سینما رفته و ازلحاظ فروش ومخاطب در نقطه خوبی قرار نگرفته که شاید یکی از دلایل اصلی آن قرارگرفتن در بازه زمانی اکران فیلمهای جشنواره فجر ودیگری فاصله بین اکران وتولید است.
حجت قاسمزاده اصل، فیلمنامهنویس و کارگردان تلویزیون و سینما که با آثاری چون روز ششم، یادآوری، تنهایی، قصهها و واقعیت شناخته میشود. ضمن اینکه پیشتر و درسالهای قبل مسئولیتهای مهم صنفی بهعنوان رئیس و نایبرئیس کانون فیلمنامهنویسان سینمای ایران را هم برعهده داشت. بنابراین باتوجه به اشراف و آگاهیاش در حوزه فیلمنامهنویسی و فضای صنفی این رشته، بهترین گزینه برای بررسی عدم اهدای سیمرغ در جشنواره فجر بود.
ترکشهای داوری چهلودومین جشنواره فیلم فجر کماکان ادامه دارد. یکی از مهمترین تبعات اختتامیه، اهدای دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به جای اهدای سیمرغ در این بخش بود که بهتازگی با واکنش اعتراضی کانون فیلمنامهنویسان سینمای ایران و نامه سرگشاده این نهاد به محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی همراه بود مبنی براینکه چرا داوران چهلودومین جشنواره فیلم فجر، هیچ فیلمنامهای را شایسته دریافت سیمرغ بلورین ندانستند؟
مدینه فاضله یا همان آرمانشهر و همانجایی که هیچگاه یافت نمیشود، جایی در ورای آرزوهای فردیت یک انسان است که هیچگاه به آن دست نمییابد و با خیال و آرزو، همیشه آن را طلب میکند. چه بینهایت انسانهایی که در آرزوی یافتن و دستیابی به این آرمانشهر عمر خود را سپری کردند، هیچگاه آن مدینه فاضله را درنیافتند و همواره زندگی خود را نیز حتی در جستوجوی آرمانشهر بر باد نیستی سپردند.
فیلمساز ۴۷ ساله روسی پا جای پدر فیلمساز و هنرمند خود گذاشته و این روزها ازجمله نامهای مطرح صنعت سینمای روسیه است. آلکسی گرمان جونیور در مصاحبه با نشریه معتبر ورایتی در باره سینما، هنر و سیاست صحبت کرده است.