سینمای ایران؛ همچنان در رنج بی‌هویتی؟!

سینمای ایران؛ همچنان در رنج بی‌هویتی؟!

۰۴ آذر ۱۴۰۴ - ۱۶:۵۶

چند روز پیش (۳۰آبان) همزمان بود با نمایش اولین فیلم ناطق سینمای ایران (دختر لر) یا به لسان تماشاگران وقت «جعفر و گلنار» که در هندوستان ساخته شد. این فیلم همه اجزایش مصنوعی بود. مثلا اسم فیلم از شخصیت اول داستان_ که از قوم لر بود_ گرفته شده بود، اما او با لهجه کرمانی حرف می‌زد.

معرفی فیلم‌های غزه در سینما حقیقت

معرفی فیلم‌های غزه در سینما حقیقت

۰۳ آذر ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۶

۱۰ مستند خارجی در بخش مسابقه «غزه» نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، روی پرده می‌روند.

بازخوانی علمی پژوهشی دومین جشنواره ملی فیلم ایثار با همکاری سه قطب دانشگاهی

از نهم تا هجدهم آذرماه به میزبانی تهران و تبریز برگزار می‌شود

بازخوانی علمی پژوهشی دومین جشنواره ملی فیلم ایثار با همکاری سه قطب دانشگاهی

۰۳ آذر ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۱

دومین جشنواره فیلم «ایثار» با تشکیل یک اتحاد قدرتمندعلمی، میزبان نشست‌های علمی پژوهشی می‌شود.

رویکرد شاعرانه جشنواره جهانی فیلم فجر امسال

رویکرد شاعرانه جشنواره جهانی فیلم فجر امسال

۰۱ آذر ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۴

نشست خبری چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور روح الله حسینی دبیر این جشنواره در موزه سینما برگزار شد.

آغاز جشنواره فیلم دوحه با فیلم فلسطینی «صدای هند رجب»

آغاز جشنواره فیلم دوحه با فیلم فلسطینی «صدای هند رجب»

۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۲

جشنواره فیلم دوحه امروز با اولین نمایش رسمی فیلم «صدای هند رجب» ساخته کارگردان تونسی کوثر بن هنیه و مجموعه‌ای از فیلم‌های منطقه‌ای از جمله کمدی سیاه «کریستوفر» ساخته استیون سودربرگ با حضور کارگردان و ستاره آن میکائلا کوئل، آغاز می‌شود.

یک کپی‌کاری ناشیانه

یک کپی‌کاری ناشیانه

۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۸

یک قصه قدیمی انگلیسی نقل شده مشهور به «ویلی احمق» (Silly Willy )به این شرح که ویلی و مادرش در کلبه‌ای در جنگل زندگی می‌کردند. مادر به ویلی گفت برو در جنگل جست‌وجو کن و چیزهایی پیدا کن و بیاور تا ما در اینجا استفاده کنیم. ویلی در اولین جست‌وجوهایش، چوبی بلند یافت و به کلبه نزد مادرش آورد، چوب آن‌قدر بلند بود که به‌سختی از در کلبه داخل شد.

جشنواره فیلم فجر؛ یک گام به‌پیش، دو گام به‌پس؟

جشنواره فیلم فجر؛ یک گام به‌پیش، دو گام به‌پس؟

۲۷ آبان ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۵

برگزاری ضعیف و بودجه‌سوز جشنواره‌های هنری – و مشخصا رویداد‌های سینمایی - در دوره جدید، باعث شده اغلب کارشناسان و منتقدان نسبت به انبوه‌گرایی در این رخداد‌ها معترض باشند و گله‌و‌شکایت کنند؛ شکی نیست که نفس برپایی جشنواره‌ها قابل دفاع است.

یوز در انتظار روایت پیروز

یوز در انتظار روایت پیروز

۲۶ آبان ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۳

در دنیای امروز،قدرت یک کشور فقط باتوان نظامی واقتصادی‌اش سنجیده نمی‌شود.«قدرت نرم»، یعنی توانایی تأثیرگذاری بر دیگران از طریق جذابیت‌های فرهنگی که  به یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیپلماتیک بدل شده است. در این میان، سینما به‌عنوان یک رسانه فراگیر، نقشی بی‌بدیل در ساخت، ترویج و تثبیت این جذابیت‌ها ایفا می‌کند.جمهوری خلق چین، با درکی عمیق از این معادله، سال‌هاست که از صنعت سینمای خود به عنوان بازویی قدرتمند برای پیشبرد اهداف ملی استفاده می‌کند.

بامداد خمار؛ درخشش فرهنگ ایرانی در وانفسای هرج‌و‌مرج بی‌هویتی در شبکه نمایش خانگی 

بامداد خمار؛ درخشش فرهنگ ایرانی در وانفسای هرج‌و‌مرج بی‌هویتی در شبکه نمایش خانگی 

۲۴ آبان ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۴

بامداد خمار رمانی از فتانه حاج‌سیدجوادی است که در سال ۱۳۷۴ منتشر شد و داستان سوزناک عشق نافرجام دختری از اعیان دوره قدیم تهران به جوانی نجار از طبقه پایین جامعه را روایت می‌کند.

محمد لارتی قائم مقام دبیر وسعید نجفیان دبیر اجرایی جشنواره فیلم ایثار شدند

با صدور حکمی از سوی محمد کرم اللهی دبیر دومین جشنواره 

محمد لارتی قائم مقام دبیر وسعید نجفیان دبیر اجرایی جشنواره فیلم ایثار شدند

۲۴ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۶

محمد کرم اللهی دبیر دومین جشنواره ملی فیلم ایثار در احکامی دو مدیر ستادی جشنواره را منصوب کرد.

۱بعدی