گلخونه
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
زمانی که دوران دانشجویی ام را در دانشگاه شهید بهشتی تهران می گذراندم در میان انواع دروسی که مهندسان کشاورزی با گرایش علوم باغبانی میخوانند درسی بود به نام «فیزیولوژی گیاه» که جزء دروس کلیدی و مهم رشته ما هم به حساب می آمد البته که دروسی مثل متابولیسم ، تغذیه ، گلکاری و اصلاح ژنتیک و ... هم دارای اهمیت هستند اما من وقتی فیزیولوژی گیاهان را می خواندم همیشه فکر می کردم ایکاش چند واحد هم برای ما درباره روانشناسی گیاهان و اثرگذاری هرکدام بر نگهدارنده(انسان) می نوشتند و می خواندیم و پاس می کردیم چرا که از نظر من در کنار بسیار کارکردهای زیست محیطی و تغذیه ای گیاهان که ارزشمند است ، دست کم برای من، مهمترین کارکرد یک گل یا یک گیاه این است که حالم را بهتر می کند و این که ما در شرایط مختلف به چه گیاهانی گرایش داریم دقیقا از همین کارکرد نشات می گیرد.