همانطور که از دیرباز گفته‌اند مصرف یک عدد سیب در روز سلامتی را تضمین می‌کند، امروزه می‌گویند مصرف یک عدد هات‌داگ در روز سلامتی شما را نابود می‌کند.
کد خبر: ۸۹۵۰۰۳
مصرف این غذا شما را به کام مرگ می‌کشاند

به گزارش جام جم سرا ،​ به گفته پزشکان و محققان، مصرف هات‌داگ به یکی از معضلات مهم جامعه امروزی و بزرگ‌ترین تهدید برای سلامتی بشر تبدیل شده است که سالانه هزاران نفر را در جهان قربانی می‌کند. همه پزشکان و متخصصان بر مضر و ناسالم‌ بودن این ماده اتفاق نظر دارند و ضرر فست‌فودها بر کسی پوشیده نیست.

بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی، گوشت‌های فرآوری‌شده همچون هات‌داگ سبب ابتلا به سرطان می‌شود. شاید اگر بدانید که هات‌داگ چگونه درست می‌شود دیگر لب به آن نزنید. گاهی اوقات کمبود اطلاع‌رسانی و عدم آگاهی افراد از مضرات برخی مواد می‌تواند سبب آسیب‌های جدی و غیر قابل جبران به سلامتی آن‌ها شود.
در بیشتر نقاط جهان هات‌داگ از گوشت‌های متفاوت و ترکیبی تهیه می‌شود و بیشتر کارخانه‌ها در تهیه آن از گوشت‌های کنار گذاشته شده نیز استفاده می‌کنند. این گوشت‌های کنارگذاشته‌شده شامل بافت‌های چربی، پوست، دست و پا حیوانات نیز می‌شود. به همین دلیل برای خوش‌طعم کردن آن از مواد افزودنی، رنگ‌های خوراکی، ادویه‌جات، مواد شیمیایی و نگهدارنده استفاده می‌کنند.
علاوه بر این، هات‌داگ سرشار از چربی، سدیم، نیتریت و نیترات است و از جمله گوشت‌های فرآوری‌شده محسوب می‌شود که برای تهیه آن از روغن و سس استفاده می‌شود که بر مضرات آن می افزاید و مصرف آن از نظر سلامتی به شدت منع می‌شود به طوری که گفته می‌شود ضررهایی که هات‌داگ به بدن می‌زند می‌تواند با ضررهای کشیدن سیگار برابری کند.
منبع: Healthy Recipes Home
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها