جام جم آنلاین گزارش می‌دهد؛

گوشت؛ بودن یا نبودن مسئله این است

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

قیمت گوشت و مرغ در مدار نزول / برخورد قاطعانه با قاچاق و سودجویان داریم

در حالی که قیمت گوشت و فرآورده‎های مربوط به آن با افزایش بی‎سابقه‎ای روبرو شده است تخلفات در این حوزه نیز بیشتر شده است. در این رابطه سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی آمار مهمی را ارائه می‎دهد و از کنترل همه جانبه بر روی موضوعاتی همانند قاچاق دام می‎گوید.
کد خبر: ۱۱۸۹۶۴۲
قیمت گوشت و مرغ در مدار نزول / برخورد قاطعانه با قاچاق و سودجویان داریم

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ افزایش بی‎رویه قیمت گوشت و مرغ، تخلفات صنفی، حرکت دادن دام‎های زنده به سمت مرزها به‌منظور قاچاق و ... معضلاتی هستند که هم‌اکنون در بلوای گرانی‎ها نمود زیادی پیداکرده‌اند. اما در رابطه با ایجاد مانع بر سر راه این معضلات به‌منظور کاهش قیمت و سایر مشکلات اقداماتی انجام‌شده است.

سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی دراین‌باره به جام جم آنلاین گفت: اینکه چه دلایلی باعث گرانی گوشت شده در حوزه کاری سازمان تعزیرات نیست و جهاد کشاورزی ، ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت باید دراین‌باره پاسخگو باشند و توضیحات ارائه بدهند. اما در رابطه با حوزه کاری ما در سازمان تعزیرات می‎توانم آماری جدید برای 13 روز اخیر ارائه بدهم.

رایگانی عنوان کرد: با توجه به تخلفاتی که در حوزه توزیع گوشت وارداتی و توزیع بازار داشتیم ،‌379 گشت مشترک را در سراسر کشور برگزار کردیم و 969 مورد بازرسی انجام شد. این گشت مشترک نتایجی را به ما نشان داد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور افزود: 918 واحد صنفی که تخلف داشتند با تشکیل پرونده روبرو شدند. هزار و 361 پرونده نیز در رابطه با این تخلفات در شعب تعزیرات حکومتی ثبت‌شده است. این آمار در 13 روز اخیر در تعزیرات حکومتی به‌دست‌آمده است. و این موارد و تخلفات هم‌اکنون در حال رسیدگی است.

وی بیان داشت: این آماری که اکنون ارائه کردم در رابطه با کل مرغ و گوشت است. در بحث تخلفات در حوزه قاچاق و توزیع خارج از شبکه دام 290 پرونده در شعب مختلف تشکیل‌شده است. بر طبق ارزیابی‌ها 93 درصد این پرونده‌ها مربوط به قاچاق است.

این مقام مسئول بابیان اینکه هفت درصد نیز مربوط به عرضه خارج از شبکه دام در کشور بوده است، در ادامه گفت: این روزها دام از استان‌های ‎مرکزی به سمت استان‎های مرزی در حال حرکت است که با همکاری دادستان کل کشور و ارسال بخشنامه به دادستان‌های سراسر کشور و با همکاری دستگاه‌های دیگر نظیر نیروی انتظامی و سایر همکاران در دامپزشکی کنترل خوبی روی این اوضاع ایجاد کرده‌ایم و مقابل مسئله قاچاق دام ایستاده‌ایم.

رایگانی تأکید کرد: شیب قاچاق دام به سمت پایین در حال حرکت است و با اقدامات و هماهنگی‌های خوبی که سازمان تعزیرات با همکاری دادستان‌ها ، نیروی انتظامی و دامپزشکی کشور صورت گرفته است، رویه بهتر خواهد شد. این نظارت همچنان ادامه خواهد داشت.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در پایان گفت: با توجه به واردات انجام‌شده و از سویی با توجه به کنترلی که بر روی مسئله قاچاق دام وجود دارد به سمت پایین آمدن قیمت گوشت می‌رویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها