وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هیچ‌کدام از بازدیدهای آژانس نمی‌تواند بهانه‌ای برای اطلاع یافتن از اسرار نظامی ما باشد؛ همانطور که در بند ۷۴ ضمیمه یک برجام هم بر این مسئله تأکید شده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۴۴
بازدید آژانس نمی‌تواند بهانه‌ای برای اطلاع از اسرار نظامی ما باشد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محمدجواد ظریف در بدو ورود به روسیه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در خصوص مسئله برجام با توجه به سیاست‌های آمریکا، لازم است که هماهنگی‌هایی میان ایران و روسیه وجود داشته باشد که البته تاکنون هم چنین بوده است.

وی ادامه داد: دو کشور از مواضع یکدیگر در سازمان‌های بین‌المللی و دیدارهای چندجانبه‌ای که دارند، حمایت کرده‌اند و روسیه تاکنون حمایت خوبی از ایران در مسئله برجام داشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در بُعد منطقه‌ای، ایران و روسیه با کمک یکدیگر توانسته‌اند تروریست‌ها را از خاک سوریه تا حد بسیار خوبی به عقب برانند، گفت: در بُعد سیاسی هم همکاری این دو کشور با ترکیه توانسته در قالب مذاکرات آستانه نتایج خوبی را داشته باشد. یکی از موضوعات منطقه‌ای که همواره باید مورد توجه ما در قالب همکاری با کشورهای دوست و همسایه باشد، مسئله سوریه است که یکی از اهداف این سفر هم پیگیری و هماهنگی بیشتر ایران و روسیه در خصوص سوریه است.

ظریف در پاسخ به این سؤال که نظر شما در خصوص اظهارات اخیر آقای آمانو پیرامون بازدید از مراکز نظامی ایران افزود: هم پروتکل الحاقی، مشخص و هم در چارچوب‌های برجام این مسئله به خوبی قید شده است که بازرسی از اماکنی که امکان فعالیت‌های هسته‌ای در آنها وجود دارد، به چه صورت است و تاکنون هم جمهوری اسلامی ایران همانطور که آژانس بارها اثبات کرده، در فعالیت‌های هسته‌ای خود کاملاً به درستی عمل کرده و هیچ‌کدام از این بازدیدها نمی‌تواند بهانه‌ای برای اطلاع یافتن از اسرار نظامی ما باشد؛ همانطور که در بند ۷۴ ضمیمه یک برجام هم بر این مسئله تأکید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها