عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین

توسعه برنامه موشکی ادامه دارد / به عقب بازنمی گردیم

فایننشال‌ تایمز با اشاره به پا برجا ماندن تحریم‌های آمریکا

قطع ارتباطات بانکی ایران فرقی با پاره کردن برجام ندارد

روزنامه «فایینشال تایمز» با اشاره به پا برجا ماندن تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران گفته تلاش‌های واشنگتن برای قطع ارتباطات تهران با بانک‌های بین‌المللی، همان آثاری را دارد که پاره کردن برجام.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۲۲
قطع ارتباطات بانکی ایران فرقی با پاره کردن برجام ندارد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، روزنامه «فایینشال تایمز» با اشاره به پا برجا ماندن تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران گفته تلاش‌های واشنگتن برای قطع ارتباطات تهران با بانک‌های بین‌المللی، همان آثاری را دارد که پاره کردن برجام.

در مطلب این روزنامه آمده است: «بازنگری آمریکا در سیاست‌هایش فشارها علیه ایران را تشدید خواهد کرد. تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران سال گذشته رفع شد اما وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های ثانویه علیه افراد و موسساتی که واشنگتن آنها را به تروریسم دولتی متهم می‌کند را نگاه داشته است.»

به نوشته فایننشال‌تایمز کارشناسان مسائل تحریمی در واشنگتن اکنون انتظار دارند آمریکا شمار جدیدی از افراد و موسسات مربوط به ایران و حزب‌الله را در فهرست سیاه قرار دهد و یا تحریم‌های جدیدی علیه آزمابش‌های موشکی ایران وضع کند.

روزنامه انگلیسی در ادامه می‌افزاید: «روی هم رفته، این دسته از تلاش‌های برای قطع ارتباطات ایران از نظام بانکی بین‌المللی، ممکن است آثار یکسانی با پاره کردن توافق هسته‌ای داشته باشند.»

این موضوعات- چنانکه فایننشال‌تایمز می‌نویسد- از جمله مسائل محوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در روز جمعه، 19 مه خواهد بود.

«آدام اسمیت»، مشاور باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید: «در صورتی که مزایای اقتصادی (برجام) محدود باشند، توافق هسته‌ای ممکن است بمیرد.»

اما در موضوع تحریم‌های ایران تنها بازیگر، دولت آمریکا نیست. «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حال تدوین تحریم‌هایی علیه متحدان حزب‌الله در لبنان می‌شود.

از جمله افرادی که رویس قصد تحریم آنها را دارد، «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها