رییس اتحادیه قالیشویان در گفت‌وگو با جام جم آنلاین هشدارداد:

مردم مراقب سارقین به نام قالیشویی باشند

رییس اتحادیه صنف قالیشویان تهران به مردم هشدار داد مراقب قالیشویان قلابی باشند و برای جلوگیری از سرقت و خدمات نامناسب حتما فرش‌های خود را برای شستشو به واحدهایی که دارای مجوز صنفی هستند بسپارند.
کد خبر: ۹۹۸۸۳۵
مردم مراقب سارقین به نام قالیشویی باشند

حمید محمدی در گفت و گو با جام جم آنلاین افزود: در تهران حدود 330 واحد صنفی قالیشویی دارای مجوز فعالیت می کنند که اسامی آنها در سایت اتحادیه درج شده است و مردم می توانند با مراجعه به این آدرس www.eght1351.com ازمجاز بودن آن واحدها اطمینان حاصل کنند یا از طریق شماره 118 قالیشویی مورد نظررا بیابند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در ایام عید که تقاضا برای شستشو افزایش می یابد عده ای سودجو با چاپ تراکت و یک وانت پیکان شروع به فعالیت می کنند که جا و مکان تعریف شده ای ندارند که ممکن است به فرش‌های مردم آسیب بزنند و پاسخگو هم نباشند و حتی مواردی دیده شده است که فرش مردم را به بهانه شستشو تحویل گرفته و دیگر بازنگردانده‌اند.

بنابراین مردم به تراکت‌هایی که در این ایام پخش می شود دقت کنند تا مطمئن شوند آن واحد دارای مجوز است و حتما از اتحادیه استعلام بگیرند.

محمدی همچنین در مورد تعرفه های شستشو فرشهای دستبافت و ماشینی نیز گفت: تعرفه شستشو هر مترمربع فرش ماشینی حدود 4 هزار و 600 تومان است اما تعرفه فرش دستباف به دلیل تنوع و جنسی که دارد متفاوت است و قیمت ثابت ندارد اما می توان گفت قیمت شستشوی فرش‌های دستباف معمولی از 8 هزار تومان شروع می شود و تا 14- 15 هزار تومان افزایش می یابد که در این زمینه توافق می شود، البته برای فرشهای نفیس و ابریشم این نرخ بالاتر است و بر اساس توافق تعیین می شود، بنابراین طبق قراردادی که فی مابین بسته می‌شود با توجه به خدماتی که تعریف می شود از جمله لکه برداری و سایر خدمات اضافه این نرخ متغیر است.

وی تاکید کرد: قیمت های اشاره شده فقط نرخ شستشو است و هزینه کاور کردن و بسته بندی حدود هزار و 500 تومان و هزینه حمل و نقل از هر نقطه ای در تهران به صورت ثابت 16 هزار و 100 تومان است.

رییس اتحادیه صنف قالیشویان از مردم خواست در صورت دیدن هر گونه تخلفی از قیمت‌های تعریف شده و یا داشتن شکایتی درمورد سهل انگاری در خدمات ارائه شده حتما موارد را به اتحادیه گزارش دهند.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
مردم مراقب چی نباشند میشه بگین؟!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها