قاضی دادگاه شهرستان «گمیشان» در استان گلستان یک نوجوان دانش‌آموز را پس از محاکمه به‌جای زندان به مجازات تأدیبی جالبی محکوم کرد.
کد خبر: ۹۵۵۳۳۰
نوجوانی که گرفتار تصمیم عجیب قاضی شد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، این نوجوان که به اتهام رانندگی بدون گواهینامه با یک موتورسیکلت محاکمه شد براساس رأی قاضی دادگاه باید ضمن ابراز ندامت نزد دانش‌آموزان همکلاسی‌اش، در حضور مردم شهر از آنان هم عذرخواهی کند.

این نوجوان 14 ساله در یکی از مناطق شهرستان مرزی گمیشان به دلیل تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی و نداشتن گواهینامه بازداشت و به دادسرا معرفی شد که در بررسی‌ها جرم وی محرز تشخیص داده شد.

رئیس دادگستری گمیشان گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده، رئیس شعبه اول دادگاه عمومی گمیشان این نوجوان را به سرپرست خانواده تحویل داد اما براساس رأی صادره مقرر شده دانش‌آموز متخلف به‌مدت یک هفته هنگام اجرای مراسم صبحگاهی مدرسه با نظارت مدیر مربوطه و در حضور دانش‌آموزان از رانندگی با موتورسیکلت بدون داشتن گواهینامه ابراز ندامت کند.

همچنین براساس رأی صادره دادگاه مقرر شده، نوجوان 14 ساله در مقابل دانش‌آموزان مدرسه متعهد شود تا زمانی که به سن قانونی نرسیده و گواهینامه مجاز دریافت نکرده است، به‌هیچ عنوان مبادرت به رانندگی با موتورسیکلت نکند.

به گفته رئیس دادگستری گمیشان، طبق این رأی دانش‌آموز متخلف باید از دوستان و هم مدرسه‌ای‌ های خود بخواهد تا اگر روزی قولش را فراموش کرد به او یادآوری کنند که بدون گواهینامه نباید موتور سواری کند.عذرخواهی از اهالی منطقه سیمین شهر که جرم در آن منطقه رخ داده است، دیگر تکلیف معین شده از سوی قاضی برای این دانش‌آموز است.

براساس آمار مراکز انتظامی، بیشتر کشته‌شدگان حوادث رانندگی در مناطق مختلف استان گلستان موتورسیکلت‌سواران جوان و نوجوان هستند.

شهرستان مرزی گمیشان در شمال غربی استان گلستان و هم مرز با کشور ترکمنستان در کرانه شرقی دریای خزر واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
حسین
-
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۰
۰
چه مجازات مسخره ای !قاضی این مجازات را از كجای قانون در آورده است ؟
نرم افزار موبایل
-
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
۰
۰
واقعامسخره؟آینده این نوحوانو خراب مكنه هرروزشخصیتش وخراب كنیم كه چی؟چراروح جوانمردی وشجاعت فرزندان.مان رالگدمال میكنیم.سرزمین شیعه نیازمندجوانانش است.
ابراهیم
-
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
۰
۰
آفرین بر این قاضی با شعور ، بلی در بسیاری مواقع تنبیه زندان و خشونت موثر نیست مسلما این حكم جناب قاضی می تواند بسیار موثر باشد.
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
۰
۰
به نظر شما با این حكم بازدارنده ، این پسر عقده ای نمیشود و كارهای دیگری انجام نمیدهد
گرگانی
-
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
به نظر من با این كار هم برای این دانش آموز و هم برای هم مدرسه های این پسر فرهنگ سازی شده . حتما نباید برای ایجاد فرهنگ از تنبیه و پرداخت جریمه استفاده كرد . چنین روش هایی هم جواب گو خواهد بود تا اینكه شما فكر كنید این بچه عقده ای می شود.
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
۰
۰
آقای قاضی عینی با این حكم مملكت آباد میشه و هیچ كس بدون گواهی نامه رانندگی نمیكنه؟
سوری
-
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
۰
۰
یعنی حكم بهتری نمی تونستی بدی طوری كه شخصیت این بچه لگدمال نشه. اون وقت حكم دزدهای میلیاردی و حقوق بگیرهای نجومی و زمین خوارهای میلیاردی چیه؟ به خاطر حفظ آبروشون از گفتن اسم و فامیلشون هم دریغ می كنن و اكتفا می كنن مثلن به آقای م-ح یا مثل این. چی بر سر قاضیان این مملكت اومده
: )
-
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
یعنی فقط بلدین نظر مخالف بدین. این آقای قاضی هر رأی دیگه ای می داد باز شما نظر مخالف می دادید. باید حكم به اعدامش می داد یا جریمه مالی یا زندان؟ چی شمارو راضی می كنه؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها