بررسی پژو 508 ، تازه‌وارد جاده‌های ایران +عکس

از زمره خودروهایی که بزرگ‌ترین سازنده کشورمان قصد ورودش را به بازار دارد، خودروی فرانسوی پژو 508 است. این خودرو یک سدان نسبتاً بزرگ و از لحاظ ابعادی، در حد مدل‌هایی همچون هیوندای سوناتا و تویوتا کمری و… است.
کد خبر: ۹۵۲۹۰۷
بررسی پژو 508 ، تازه‌وارد جاده‌های ایران +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، ورود این محصول به بازار کشورمان می‌تواند تا حد زیادی به عرصه رقابت در این سگمنت خودرویی دامن زده و حق انتخاب بیشتری را نصیب خریدار ایرانی نماید؛ و حتی در صورت پیش گرفتن استراتژی مناسب از طرف واردکننده، موفقیت اش را در این کلاس تضمین و استمرار فروشش را در بازار تثبیت کند.

البته وقوع همه این موارد، تنها و تنها به فاکتور قیمت و پشتیبانی خدمات یدکی مناسب از آن بستگی دارد.

پژو 508 یک سدان خانوادگی بزرگ است که برای نخستین بار، در اواخر سال 2010 میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد. این خودرو جانشین مدل 407 به شمار می‌آید ولی از لحاظ ابعادی از آن بزرگ‌تر بوده و از این جنبه خاص، مدل 607 را هم پشت سر نهاده است.

خودروی مذکور بر مبنای پلت فرم PF3 کمپانی PSA تکوین و توسعه یافته و این پلت فرم و بخش اعظم قطعات پیشرانه آن با نسل دوم سیتروئن C5 مشترک است. هر دوی این خودروها در کنار یکدیگر و به موازات هم در خط تولیدی کارخانه‌های رنس (RENNES) کشور فرانسه و ووهان (WUHAN) چین مونتاژ می‌شوند. به غیر از این دو مکان، پژو 508 توسط شرکت نازا (NAZA) مالزی هم به تولید می‌رسد.

پژو 508 از همان بدو ورود خود توانست چند جایزه بین‌المللی را از آن خود نماید ازجمله آن‌ها می‌توان به کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال 2011 میلادی و نیز کسب عنوان بهترین خودروی خانوادگی وارداتی به آلمان در همین سال (2011 میلادی) اشاره نمود، عنوان مذکور، با رأی‌گیری از خوانندگان مجله خودرویی اتو زایتونگ (AUTO ZEITUNG) نصیب این خودرو گردید.

پژو 508 در سه فرم متفاوت بدنه اعم از سدان، استیشن (SW) و کراس‌اوور (RXH) به تولید می‌رسد. نسخه RXH از لحاظ فرم ظاهری بدنه تفاوت چندانی با نسخه استیشن آن ندارد و تنها جهت کارایی بهتر در جاده‌های آفرود، چند سانتی‌متری بر ارتفاع آن اضافه و پیرامون گلگیرهای آن نیز پلاستیک مشکی‌رنگی فرا گرفته است و سیستم تعلیق آن نیز جهت رانندگی در شرایط سخت تقویت شده است.

در سال 2014 میلادی، این خودرو از درون و بیرون، دستخوش تحول و یا یک فیس‌لیفت اساسی گردید. تحت این تغییرات، یک جلوپنجره برجسته جایگزین نمونه قبلی شد و کاپوت، سپرهای جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی شد و متعاقب آن چراغ‌های جلو و عقب آن نیز تغییر یافت. علاوه بر این‌ها، نوارهای شفاف LED بر روی چراغ‌های جلوی آن ظاهر و نشان پژو هم از روی کاپوت آن به جایگاه سنتی خود بازگردانده شد، یعنی به میانه جلوپنجره این خودرو. داخل کابین آن هم تحت بهسازی و بهبود مضاعفی قرار گرفت تا آرامش و راحتی بیشتری را برای سرنشینانش مهیا کند.

این خودرو با طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی این خودرو در انواع 1.6 لیتری ساده و توربو و نیز 1.8 لیتری توربو ارائه می‌شوند که به ترتیب از توانی معادل 120 و 165 و 204 اسب بخار برخوردارند. پیشرانه‌های دیزلی هم در اشکال متنوعی اعم از 1.6، 2 و 2.2 لیتری عرضه می‌شوند که توان خروجی آن‌ها بین 115 تا 204 اسب بخار متغیر است. نسخه‌های وارده به کشورمان هم از نوع 1.6 لیتری بنزینی خواهد بود.

از لحاظ ایمنی، پژو 508 خودرویی بسیار مطمئن و برخوردار از ساختاری صلب و مستحکم است و به سبب بهره‌گیری از این ساختار هم توانست به نتایج چشمگیری در تست‌های ایمنی نائل آید.

این خودرو 5 ستاره را از موسسه ایمنی یورو انکاپ (EURONCAP) کسب و نرخ بسیار خوب 90 درصد را هم برای ایمنی سرنشینان بزرگسال خود، ثبت نمود. تمامی مدل‌های پژو 508 به‌طور استاندارد به 6 عدد کیسه ایمنی هوا مجهز هستند. همچنین در تمامی مدل‌های این خودرو سامانه‌های ایمنی متعددی من‌جمله سیستم‌های ABS،EBD،EBA و ESP،ASR و CBC به طور استاندارد وجود دارد و نیز سامانه‌های کمکی نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها و سیستم هشداردهنده نقاط کور و… هم در تیپ‌های فول این خودرو دیده می‌شود.

کابین پژو 508 از فضای جادار و درخوری برخوردار است و کیفیت متریال به کار رفته و نحوه مونتاژ قطعات آن نیز در حد بسیار خوبی ارزیابی می‌شود و این همان نکته‌ای است که بیشتر سایت‌های خودرویی در دنیا چه در اروپا و آسیا و… بر روی آن تأکید وافری دارند.

از ویژگی‌های دیگر این کابین راحتی و آرامش بسیار بالای آن است و شاید به همین دلیل است که برخی از سایت‌های معروف خودرویی ازجمله AUTOEXPRSS بریتانیا و CARADVISE استرالیا و… کیفیت سواری و هندلینگ این خودرو را ستوده و بر راحتی صندلی‌های آن مهر تأیید زدند.

البته این موارد در کنار معایبی همچون سیستم نمایشگر لمسی نه‌چندان کارآمد آن و نیز برخی اشکالات دیگر جای می‌گیرند. تجهیزات و تکنولوژی به کار رفته در این کابین کمابیش هم‌تراز با اکثر رقبای خود ازجمله فورد موندئو و تویوتا کمری و هوندا آکورد و… می‌باشد.

در انواع مدل‌های این خودرو کمابیش تجهیزاتی همانند صفحه نمایشگر لمسی، پوشش چرمی فرمان، سیستم هدایت ناوبری و… قابل مشاهده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
احمد
-
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
قیمت؟؟؟
درددل
-
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
ازمابهترون منظورم طبقه پایین والبته حلال خورتوان خریدچنین ماشینهایی راندارد ارزونی گردن كلفتها
كارمند كوچولو
-
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
ارزونش كنید ما و خانوادمون هم بتونیم سوار شیم .بابا ما هم انسانیم .تا كی پراید و ......
جواب: كارمند كوچو لو با این حقوقی كه تو میگیری و از تورم جا موندی آبنبات چوبی هم نمیتونی بخری.....
علی
-
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
ماشین تبلیغ میكنید لطف كنید قیمت ماشین روبنویسید وماشینی باشه قشر متوسط جامعه نیز بتواند بخرد
علی
-
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
قیمت ماشین پزو508 نزدیك به 145 میلیون تومان است حالا ایران خودرو یا سایپا هركدام كه باشركت پزو قرارداد بستن این ماشین كی میخواد بخره قشر متوسط باید پراید سوار بشه پس چیزی فرق نكرد پراید موند برای ما
نرم افزار موبایل
-
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
۰
۰
هرجور فكر میكنم میبینم اپشن هاش به پراید نمیرسه ,پس همون پراید بهتره!!!
SADEGH
-
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
۰
۰
بهترین خودرو شورلت
سلامت مهمان جیب خودتان!

در گفت‌وگوی «جام‌جم» با سرپرست اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور مطرح شد

سلامت مهمان جیب خودتان!

نیازمندی ها