وضعیت ذخایر آب در ۱۶۸ سد بزرگ

۴۴ سد در آستانه سرریز شدن

وزارت نیرو با اشاره به ذخیره‌سازی حدود ۵۰ میلیارد لیتر آب در مخازن سدهای کشور، اعلام کرد: هم اکنون نیمی از سدهای ایران، فاقد ذخیره آب هستند.
کد خبر: ۹۴۲۸۰۷
نیمی از سدهای ایران آب ندارند

به‌ گزارش جام جم آنلاین از وزارت نیرو، از ابتدای مهرماه سال گذشته تا ۱۰ شهریور ماه سال جاری، خروجی آب سدهای کشور که بیشترین برداشت از آن برای بخش کشاورزی، تولید انرژی، حقابه محیط‌زیستی و شرب انجام می‌شود، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۸ درصد افزایش، از ۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب به ۳۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

بر این اساس، ظرفیت کل مخازن ۱۶۹ سد موجود در کشور تا تاریخ ۱۰ شهریور ماه امسال، حدود ۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب است که میزان خالی بودن ۴۷ درصدی حجم سدهای موجود کشور را یادآوری می‌کند.

حجم مخازن سدهای کشور، سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب بوده که با ۳۳ درصد افزایش، در سال جاری به ۲۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

میزان روان آب‌های ورودی به مخازن سدهای کشور نیز با ۵۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، از ۲۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب به ۴۴ میلیارد و ۲۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است، ولی با وجود این افزایش، هنوز هم ۴۷ درصد مخازن سدها خالی است.

طبق گزارش‌های اعلام شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، هم اکنون ۵۳ درصد مخازن سدهای کشور پر و ۴۷ درصد آن خالی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهنام
-
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام،
عزیز دل برادر حالا كه آب نیست. لایروبی را شروع كنید. وقتی آب هست می گویید هزینه لایروبی بالاست .
خوب تهدیدها را تبدیل به فرصت كنید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها