عملیات اجرایی احداث یک هزار و 800 واحد مسکونی به منظور انتقال سکونتگاه‌های غیر رسمی استان خوزستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۱۲۴۱
خداحافظی با سکونتگاه‌های غیر رسمی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از اهواز، استاندار خوزستان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری، راه و شهرسازی و فرمانداری باید برای اجرایی کردن تفاهمنامه بین استانداری خوزستان و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران (وابسته به وزارت راه و شهرسازی با موضوع بحث ساماندهی محوطه اطراف علی بن مهزیار اهوازی) وارد عمل شده و به سرعت طرح مورد نیاز تهیه گردد.

غلامرضا شریعتی بافزود: بر اساس برنامه مدون مشاوران استانداری، کارگروهی در این زمینه تشکیل و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

وی همچنین به احداث 5هزار و 400 واحد مسکونی در سکونتگاه های غیررسمی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون کار احداث حدود یک هزار و 800 واحد از این تعداد آغاز شده که این واحدهای مسکونی در سطح استان به تفکیک پروژه های مختلف در شهرهای اهواز، آغاجاری، دزفول، شوشتر و خرمشهر است.

استاندار خوزستان بر تشکیل هیاتی از استان برای نظارت بر احداث این طرح ها تاکید کرد و گفت: بایدهیاتی در استان تشکیل و به شهرهای مورد نظر سفر کنند تا در حضور فرماندار و مسئولان محلی تصمیم های لازم در محل این پروژه ها اتخاذ و هرچه زودتر مشکلات این واحدهای در حال ساخت برطرف شود.

شریعتی با اشاره به طرح مجموعه «معین التجار»که قرار است در مرکز اهواز احداث شود اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های لازم برای توسعه بخش صنایع دستی در استان، مجموعه معین التجار ویژه عرضه صنایع دستی و کالاهای سنتی در مرکز اهواز نیز احداث خواهد شد.

وی افزود: این مجموعه یک بازار برای ارائه کالاهای سنتی و صنایع دستی در محدوده مرکزی شهر اهواز است که می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری برای شهر اهواز مطرح شود و مکانی برای رشد و توسعه صنایع دستی در استان خوزستان فراهم نماید.

امید است با مشارکت فرمانداری اهواز، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری اهواز و راه و شهرسازی، طراحی و ساخت ساختمان معین التجار سریع تر اجرایی شود.

محمد علاف پور- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها