مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از رونق طرح‌های عمرانی و رسیدگی به امور خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌درآمد در سطح شهرستان‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۸۰۲
دست‌های مهربانی در همدان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از همدان، حجت الاسلام محمد کاروند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جدیدترین وقف امسال در شهرستان همدان ثبت شد افزود: طرح نگین با 63 درصد پیشرفت فیزیکی یکی از بزرگترین طرح های در دست احداث این اداره کل است که در این طرح قرار است 47 واحد تجاری، 30 واحد اداری و 15 واحد مسکونی در 10 طبقه احداث شود.

وی اضافه کرد: این طرح در سال 96 بهره برداری می شود و زمینه اشتغال حداقل 65 نفر را فراهم می کند.

حجت الاسلام کاروند در خصوص پرونده های قضایی این اداره کل نیز اظهار کرد: بیش از 250 پرونده جاری در محاکم قضایی در موارد موقوفه خواری و بدهی های اداره ها در حال پیگیری است .

وی با بیان اینکه پدیده موقوفه خواری در جامعه وجود دارد و از انتهای سال گذشته پرونده های موقوفه خواری در استان به جریان افتاده است گفت: سازمان بازرسی غرب کشور به اوقاف و امور خیریه ورود و به شفاف شدن مطالبه های اوقاف از اشخاص خاص و اداره های دولتی کمک کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان همچنین به برگزاری سی و نهمین دوره مسابقه های قرآن کریم در مرحله استانی اشاره کرد و گفت: مرحله شهرستانی این رقابت ها انجام شده و 250 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند.

حجت الاسلام کاروند ادامه داد: مرحله استانی این رقابت ها از هشت تا 11 شهریور در تالار معلم شهرستان همدان برگزار می شود و روزهای هشتم و نهم شهریورماه مختص آقایان و دهم و یازدهم شهریورماه نیز مختص بانوان است.

وی اضافه کرد: این رقابت ها در 11 رشته برگزار می شود و 22 نفر از برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری اعزام می شوند.

حجت الاسلام کاروند اضافه کرد: در کنار برگزاری این رقابت ها، امسال برنامه حفظ مجازی قرآن کریم در یک مرکز به روش تماس تلفنی بهره برداری می‌شود و 12 مربی حفظ قرآن که به مرکز پژوهشکده سازمان اوقاف در قم معرفی شده اند در این طرح، روزانه با جامعه هدف خود تماس تلفنی برقرار می کنند تا آیه های حفظ شده را با هم مرور کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در خصوص فعالیت‌های فرهنگی این اداره کل گفت: در اربعین سال گذشته از محل موقوفه‌های واقفین خیراندیش، موکب هایی در شهرهای ملایر و اسدآباد، مساجد ورودی استان، یک موکب در مرز مهران و یک موکب در نزدیکی شهر کربلا مستقر شد و امسال هم با کمک های مردمی هزینه های سه موکب در استان همدان تامین می شود.

وی تاکید کرد: در اربعین امسال در یکی از موکب‌های استان همدان در ورودی شهر مقدس کربلا روزانه 10هزار پرس غذای گرم از محل کمک های مردمی و محل موقوفه های واقفان خیراندیش توزیع می شود.

حجت الاسلام کاروند ادامه داد: در طرح دست‌های مهربانی، افراد بی‌بضاعت در برخی شهرستان‌ها شناسایی شده اند تا در 6 ماهه دوم امسال منطبق با نیت واقفان مستمری دریافت کنند.

وی در خصوص اجرای طرح مهر تحصیلی برای کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت در آستانه سال تحصیلی جدید نیز گفت: تاکنون 2 میلیارد ریال از محل موقوفه های واقفان خیراندیش استان برای تهیه بسته های حاوی لوازم التحریر خریداری شده و در میان دانش آموزان بی‌بضاعت استان توزیع می شود.

وی در خصوص اجرای طرح مهر تندرستی نیز گفت: این طرح در 6 ماهه دوم سال جاری اجرایی می‌شود و در این طرح در راستای اجرای نیات واقفان خیر اندیش 45 میلیارد ریال خدمات عمومی به نیازمندان اعطا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته 110 وقف جدید در استان همدان ثبت شد و 9 میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه استان همدان هزینه شد.

علی نظری - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها