برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی باعث شده استان سردسیر و پرآب همدان اکنون با کمبود و چالش‌ های شدید آبی مواجه باشد

خشکی به یخبندان همدان رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان ضمن اعلام راه‌اندازی سامانه «تصویربرداری هوایی» مناطق حفاظت شده از افتتاح مدرسه طبیعت خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۸۹۸
افتتاح  مدرسه طبیعت در همدان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از همدان، محمدرضا محمدی در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از تجهیزات روزآمد تصویربرداری «هلی کم» به منظور سهولت در کار محیط بانان در مناطقی که صعب العبور بوده راه اندازی شد.

وی افزود: تجهیز پاسگاه‌های بدون امکانات، بیمه تکمیلی برای محیط بانان اعزامی، تسهیلات بهبود معیشت و افزایش وامهای بدون بهره از جمله اقدامات ویژه امسال برای محیط بانان بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: به منظور بالا بردن توان تخصصی مجموعه، مجوزهای لازم در جهت به کارگیری 12 نفر از فارغ‌التحصیلان و نخبه های دانشگاهی صادر شده است.

وی اضافه کرد: تالاب «آق گل» از سال 88 در وضعیت بحرانی بوده اما با کمک مردم و مجموعه محیط زیست در سال جدید توانستیم مجوز مسدود کردن چاههای غیر مجاز را از آب منطقه گرفته و چاه‌های مجوز دار را نیز هوشمند کنیم.

محمدی افت آبهای زیر زمینی را عامل اصلی خشکسالی تالاب های استان دانست و گفت: در حال حاضر 3 تالاب طبیعی استان همدان وضعیت مطلوبی ندارند که با تبیین برنامه های مناسب در صدد هستیم تا این تالاب ها از وضعیت بحرانی خارج و 6 ماه از سال پرآب باشند.

وی خاطرنشان کرد: اولین مدرسه طبیعت استان همدان نیز امسال افتتاح شد و در همین راستا نیز 50 کتابخانه با اهدای 7 هزار جلد کتاب محیط زیستی در همدان راه اندازی شده است.

در پایان نشست نیز سامانه پروازی محیط زیست راه اندازی شد که لازم به ذکر است که این هلی کم توانایی فیلم برداری در 20 دقیقه را داشته و استان همدان بعد از قزوین دومین استانی است که به این سیستم تجهیز شده است.

علی نظری - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها