شهردار تهران در واکنش به بعضی از جوسازی‌ها، گفت: بعضی از نقل‌ها درباره واگذاری زمین و امتیازات به مدیران عنوان می‌شود که ما تحت تأثیر دروغ‌ها و جوسازی‌ها قرار نمی‌گیریم.
کد خبر: ۹۳۷۷۸۴
واکنش قالیباف به ادعای واگذاری املاک شهرداری به مدیران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم تجلیل از سالمندان نمونه شهرداری تهران در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی، اظهار داشت: دولت به معنی عام خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جزو یکی از متعلقات ارزشمند جامعه است.

وی افزود: البته در همه جوامع دولت یک نقش کلیدی، حیاتی و اساسی دارد. در نظام اسلامی ما دولت ارزشمندتر و باارزش‌تر است چرا که دولت ما یک دولت اسلامی و در یک نظام اسلامی تمشیت امور را بر دست دارد.

قالیباف به ارائه خدمات رفاهی از جمله بحث مسکن و درمان کارکنان اشاره کرد و گفت: این دو موضوع بعضی اوقات صد درصد حقوق کارمندان را می‌گیرد و باید اقدام اساسی در این باره صورت بگیرد.

وی گفت: 80 درصد حقوق را یک کارمند باید برای مسکن اختصاص دهد. امسال در بودجه 95 پیشنهاد دادیم که معافیت عوارض پروانه برای تعاونی مسکن تا 30 میلیون تومان افزایش یابد و با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران این اتفاق افتاد.

شهردار تهران ادامه داد: 30 هزار نفر در مجموع شهرداری تهران در طول دهه گذشته از امتیاز مسکن استفاده کرده‌اند و در حوزه مسکن کارکنانی که حضور قدیمی‌تری در شهرداری داشتند در اولویت قرار می‌گیرند.

قالیباف با تأکید بر اینکه تحت تأثیر دروغ‌ها و جوسازی‌ها قرار نمی‌گیریم گفت: کمتر کسی در شهرداری اندازه بنده وقت می‌گذارد و تا امروز نیز از هیچ مزایایی در شهرداری استفاده نکردم و برای رفاه حال کارمندان شهرداری از آبرویم نیز مایه می‌گذارم که به درستی انجام وظیفه کنم.

وی در ادامه درباره درمان کارکنان شهرداری تهران، اظهار داشت: بعضی از خانواده‌ها هستند که دارای چند فرزند معلول و یا صعب‌العلاج هستند و اگر هم تمام حقوق خود را صرف درمان این افراد کنند کار نمی‌توانند نسبت به درمان کامل این افراد اقدام کنند.

شهردار تهران به اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند افرادی که در دستگاه‌های دولتی مشغول هستند رنج مریضی برای آنها کفایت می‌کند و نباید رنج دیگری نیز بکشند.

وی گفت: در 7 سال گذشته تعداد جمعیت بیماران صعب‌العلاج و معلولین مجموعه شهرداری تهران از زیر 400 نفر به هزار نفر رسیده است و باید در حوزه درمان این افراد اقدام کنیم.

قالیباف گفت: وقتی فردی کل دریافتی‌اش در شهرداری 2 میلیون تومان است ولی ماهیانه 2.5 میلیون تومان هزینه دارد چه اقدامی باید انجام دهد؟

وی درباره ازدواج کارکنان و فرزندان آنها اشاره کرد و گفت: ما در اقلام اساسی در صورتی که کالای ایرانی و بهتری برند باشد می‌توانیم با قیمت ارزان‌تر و از دم قسط این کار را انجام دهیم و ضمانت آن را نیز معاونت منابع انسانی شهرداری تهران داشته باشد و از حقوق متقاضیان کم شود.

قالیباف یادآور شد: می‌توان با برنامه‌ریزی صورت گرفته 10 قلم کالای اساسی را با حداقل 15 درصد تخفیف در اختیار متقاضیان کارمند شهرداری تهران قرار داد و طول قسط آن نیز 36 ماهه باشد.

شهردار تهران گفت: بعضی از کج‌کاری‌ها،‌ نارسایی‌ها و بی‌عدالتی‌ها موجب دل شکستن همه ما می‌شود. همین حقوق‌های نجومی که مطرح شد در شهرداری تهران یک مورد هم نداشتیم و دستگاه‌های نظارتی به این موضوع اذعان دارند.

قالیباف خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت منابع انسانی معاونت منابع انسانی را راه‌اندازی کردیم و بیش از 50 هزار نفر در این سازمان مردم‌نهاد به طور مستقیم مشغول به کار هستند و می‌طلبید که معاونت مشخصی به ابعاد این حوزه بپردازد.

وی گفت: اگر در هر سازمانی قناعت و عدالت همراه باشد به آرامش و آسایش خواهیم رسید و اگر این دو مورد نباشد فقط به آرامش می‌رسیم.

شهردار تهران گفت: یکی از اشکالاتی که در شهرداری وجود دارد تعدد تشکل‌هایی که کار منابع انسانی را در شهرداری تهران و مدیریت شهری انجام می‌دهند. عده‌ای از کارمندان شهرداری رسمی هستند که وضعیت آنها مشخص است و عده‌ای دیگر نیز نیروهای قراردادی محسوب می‌شوند که بنده به معاونت نیروی انسانی شهرداری تهران دستور می‌دهم هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکت‌های متعدد اقدام کنند چرا که این موارد موجب ناامنی شغلی در شهرداری تهران می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بنده خدا
-
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
۰
۰
آقای قالیباف شما هم آره !
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها