سعودی‌ها ۳۰۰ برابر کشورمان گاز می‌برند

سرقت گاز ایران توسط عربستان

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در پاسخ به سوال خبرنگار جام جم آنلاین:

سهم تولید ایران و قطر از میدان مشترک گازی سال آینده برابر می شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: از اوائل سال آینده سهم تولید روزانه گاز ایران از این میدان مشترک با قطری ها مساوی خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۶۳۹۷
سهم تولید ایران و قطر از میدان مشترک گازی سال آینده برابر می شود

به گزارش خبرنگار اعزامی جام جم آنلاین به عسلویه، علی اکبر شعبانپور در پاسخ به سوال خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص آخرین وضعیت سهم برداشت ایران و قطر از میدان مشترک گازی پارس جنوبی گفت: پیش بینی می شود با بهره برداری از 5 فاز استاندارد تا خرداد سال 96 تولید روزانه ما با قطر برابر شود که تولید گاز از این میدان مشترک به 530 میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره دلیل عقب ماندگی تولید از این میدان گازی با توجه به وعده داده شده وزیر نفت که سالانه 100 میلیون مترمکعب از این میدان باید برداشت شود، گفت: تا آخر سال 94 ظرفیت واقعی نصب سکوها به 190 میلیون متر مکعب رسید اما ظرفیت عملی که برای تامین گاز انجام شد افزایش ظرفیت 150 میلیون مترمکعب تولید واقعی بود. پیش بینی می شود تا پایان امسال 100 میلیون مترمکعب به برداشت گاز در این میدان اضافه شود و در ابتدای سال آینده نیز حدود 50 میلیون مترمکعب به این میزان افزوده خواهد شد در نتیجه قول وزیر نفت که وعده تولید 300 میلیون مترمکعب را داده بود با کمی تاخیر محقق می شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس مشکلات در راه اندازی و محدودیت در منابع مالی به خصوص در پایان سال 94 را از جمله دلایل تاخیر در تحقق این وعده دانست.

شعبانپور همچنین با اشاره به پیشرفت 95 درصدی طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی گفت: فاز 19 پارس جنوبی از جمله طرح های در حال توسعه پیشتاز در میدان مشترک پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز است.

سیما رادمنش - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها