عقرب گزیدگی به دلیل گرما و شرجی هوا در مناطق جنوبی کشور بیشتر از دیگر مناطق روی می‌دهد که در صورت جدی نگرفتن آن حتی می‌تواند منجر به مرگ شود و به همین دلیل کارشناسان بر اقدام درمانی درست و سریع دراین‌باره تأکید دارند؛ با گرم شدن هوا در فصل‌های بهار و تابستان فعالیت عقرب‌ها افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۴۴۴۰
هجوم عقرب‌ها به استان‌های جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، حدود 200 گونه متفاوت عقرب که در سراسر دنیا پراکنده است، تنها 20 گونه آن‌ها سمی هستند؛ در بین آن‌ها گونه (Mesobuthus Tamulus) که نوعی عقرب قرمز هندی است، کشنده‌ترین گونه است که میزان کشندگی آن در ایالت‌های هند بین 40 تا 30 درصد گزارش‌شده است.

کارشناس ارشد حشره‌شناسی پزشکی گفت: کژدم‌ها در کشور ما هرساله تعداد زیادی از افراد را در مناطق مختلف کشور و از جمله استان‌های گرمسیر مثل استان هرمزگان مصدوم می‌کنند.

مهران شاهی با بیان این‌که استان هرمزگان معمولاً در صدر فهرست عقرب گزیدگی در کشور قرار دارد و هرساله بیش از 10 مورد مرگ ناشی از عقرب گزیدگی گزارش می‌شود، افزود: در مجموع 818 نمونه کژدم از 6 شهرستان بندرعباس، پارسیان، میناب، حاجی‌آباد، خمیر و بستک صید شد که از این تعداد 440 نمونه یعنی 53.8 درصد ماده و 378 نمونه یعنی 46.2‌ درصد نر بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م
-
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
گزش عقرب ربطی به نرو ماده بودن نداره،در ضمن خطرناكترین عقرب ایران hemis corpuris lepturus(عقرب گادیم) است كه در شهرهای خوزستان یافت میشه.عامل بیشتر گزشها عقرب بی خطر توسن است ولی علت اكثر مرگها عقرب فوق الذكره ،گزش این عقرب اونقدر مرگ آوره كه در بعضی شهر های خوزستان(شوشتر،مسجد سلیمان ،ایذه ... ) به اندازه كل آمار اعلام شده فوق تلفات میده.در برخورد با هرگونه گزشی در این مناطق انجام آزمایشهای سریال وتحت نظر بالینی وتزریق آنتی سرم عقرب الزامیه،بیشترین علت مرگ در عقرب گادیم تاخیر در مراجعه ۶ساعت بعد از گزشه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها