رئیس ستاد مرکزی انتفاضه قدس گفت:راهپیمایی روز قدس در تهران از ساعت 10:30 آغاز می شود.
کد خبر: ۹۱۷۷۴۸
آغاز راهپیمایی روز قدس در تهران ساعت 10:30 / پوشش مراسم با حضور 3 هزار و 500 خبرنگار

به گزارش جام جم آنلاین ، سردار رمضان شریف در نشست خبری که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: روز جهانی قدس اقتدار هوشمندانه و انقلابی معمار کبیر انقلاب اسلامی امام (ره) بود، برای انسجام امت اسلامی پیرامون مسئله فلسطین که در طول 70 ساله گذشته که از اشغال فلسطین می‌گذرد مطرح و ماندگار شد.

وی افزود: این روز توسط یک عالم دینی که رهبری انقلاب اسلامی را به عهده داشت به جهانیان عرضه شد تا مسئله تعیین‌کننده‌ای برای حمایت از مردم فلسطین در مقابل تجاوز و اشغالگری این رژیم بر علیه مردم بی‌دفاع فلسطین به جهانیان معرفی شود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه قدس تصریح کرد: روز جهانی قدس فرصتی است تا پرونده اشغال این سرزمین مقدس مورد بازبینی قرار بگیرد و جهانیان در جریان ظلم و ستم مداوم، طولانی، خشن و بی‌منطق رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان و غضب‌ سرزمین‌های آنان با شهرک‌سازی قرار بگیرند. این روز فرصتی را فراهم می‌کند که افکار عمومی جهان بر عدم تمکین رژیم صهیونیستی به مقررات جهانی و بین‌المللی قرار گرفته ، ما در چند سال اخیر مشاهده کردیم که چندین قطعنامه برای رژیم اشغالگر صادر شده که توسط کشورهایی همچون آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی وتو شده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه افزود: در چند سال گذشته پس از رویارویی حزب‌الله لبنان با این رژیم و همچنین مردم غزه در جنگ 51 روزه با رژیم صهیونیستی وحشتی عمیق در دل صهیونیست‌ ها افتاد و آنها تلاش کردند با خلق چالش‌های جدید در دنیا و منطقه حاشیه امنی برای این رژیم فراهم کند و افکار عمومی را نسبت به مسئله فلسطین مخدوش کنند.

سردار رمضان شریف ادامه داد: انرژی و پتانسیلی که می‌توانیم برای مبارزه با این رژیم به کار گرفته شود با جهالت و خیانت برخی حکام منطقه گرفته شد و موجب گردید نگاه‌ها از مسئله فلسطین به درگیری‌های منطقه معطوف شود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه قدس افزود: مردم فلسطین راه خودشان را پیدا کردند و ما شاهد یک پدیده مبارک و منحصر به فرد در مبارزه با مردم فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس هستیم.

وی افزود: پدیده انتفاضه سوم که بر دوش جوانان نسل سوم و چهارم فلسطینی می‌چرخد بیانگر جریان جدیدی در مبارزات آنها بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی است و تفاوت‌های بسیاری در تاکتیک و مواجهه با خشونت‌های این رژیم در مقابل گروه‌های سنتی فلسطینی دارد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه ادامه داد: فلسطینیان توانستند با پدیده انتفاضه سوم معادلات را معکوس کنند و در مبارزات تفاوت بسیاری با مبارزات گروه‌های سنتی فلسطینی داشتند. گروه‌های فلسطینی سبک مبارزاتشان راه‌های شناخته‌ شده‌ای است اما انتفاضه سوم با اراده کسانی می‌چرخد که نوع جدیدی از مبارزات را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که مصادف با روز جهانی قدس است خاطر نشان کرد: ما افتخار داریم در 37 سال گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و با پشت سرگذاشتن شب‌های لیالی قدر برای حضور گسترده میدانی بعد از راهپیمایی 22 بهمن آماده شویم.

رئیس ستاد انتفاضه قدس افزود: امسال در بیش از 850 شهر کشور مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس را از مساجد بزرگ و میادین اصلی شهر به سمت میعادگاه اصلی شهرها برگزار می‌کنیم و برای شهرهای بزرگ کشور سخنرانانی پیش بینی کرده که تحولات منطقه و اقدامات شنیع رژیم صهیونیستی را برای مردم بیان کنند.

سردار رمضان شریف در مورد شایعات کنارگیری ایران در حمایت از فلسطین و لبنان تصریح کرد: حمایت از محور مقاومت جز استراتژی‌های ایران است و در طول 37 سال گذشته کشورمان این راه را طی کرده است. دشمنان جهان اسلام می‌خواهند برای افزایش فشارها این اقدامات را انجام دهند و با شایعه افکنی بین کشورهای مقاومت اختلاف بیاندازند. همه دنیا و حتی رهبران اعراب رهبر حزب‌الله را قبول دارند چون او اولین کسی بود که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد.

وی ادامه داد: آنها این مسائل را مطرح می‌کنند تا بتوانند امنیت اسرائیل را حفظ کنند و بر جنایت‌ های رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به تعویض سخنان روز جهانی قدس افزود: مکانیزم انتخاب سخنرانان یک مکانیزم خاصی است که توسط ستاد برگزاری نماز جمعه انتخاب می‌شود. معیار انتخاب سخنران یک مقدار به اتفاقات منطقه مربوط می‌شود و مواردی از این دست است که منجر به انتخاب سخنرانان روز جهانی قدس می‌گردند.

رئیس ستاد انتفاضه قدس افزود: شعار امسال روز جهانی قدس وحدت امت اسلامی، حمایت از انتفاضه، بیزاری از رژیم صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری نامیده شده است.

سردار رمضان شریف بیان کرد: راهپیمایی روز قدس در تهران از ساعت 10:30 آغاز می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای پوشش رسانه‌‌ای مراسم روز جهانی قدس امسال حدود 3500 خبرنگار، تصویربردار و عکاس داخلی و خارجی و در تهران بیش از 750 نفر خبرنگار، تصویربردار و عکاس داخلی و خارجی برای پوشش این مراسم حضور خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها