رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: در پی تماس های تلفنی برخی از شهروندان مبنی بر تجمع مارها در حاشیه رودخانه و پارک خبرنگار این شهر، ماموران آتش نشانی به محل اعزام شدند.
کد خبر: ۸۹۶۸۵۶
تجمع مارها در پارک خبرنگار مهاباد

به گزارش جام جم آنلاین،جلال فدایی در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران آتش نشانی با استفاده از دستگاه مارگیر، مارهایی را که در قسمتی از پارک تجمع کرده بودند به حاشیه رودخانه برگرداندند.

وی اضافه کرد: ماموران این اداره در این عملیات بیش از 80 حلقه مار را جمع آوری کرده و به حاشیه رودخانه انتقال دادند و تعدادی از مارها نیز خود از محل متواری شدند.

وی اظهار کرد: با توجه با افزایش حجم آب رودخانه احتمال دارد که این مارها دوباره به قسمت های دیگری از پارک بازگردند یا به خیابان های منتهی به پارک سرازیر شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد از شهروندان خواست هنگام مشاهده مارها از دست زدن به آنها و اقدام خودسرانه در این زمینه خودداری کنند و موضوع را به آتش نشانی اطلاع دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد نیز گفت: این مارها از سالهای قبل نیز در حاشیه رودخانه وجود داشتند اما به علت افزایش دبی آب رودخانه و وارد شدن آب به داخل سوراخ های آنها، به قسمت های بالایی دیوار ساحلی پارک آمدند.

کامران حسینی افزود: طبق بررسی های کارشناسان این اداره و بر اساس ویژگی های ظاهر و نوع رنگ، این مارها شباهت های زیادی به مارهای آبی دارند و مارهای غیرسمی و بی خطری هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به پایین بودن دمای هوا، این مارها هنوز به طور کامل از خواب زمستانی بیدار نشده و به همین خاطر دور همدیگر حلقه زده و در حال لیزخوردن هستند.

حسینی اظهار کرد: برای بررسی و شناسایی دقیق مارها کارشناسانی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان درخواست شده است.

تصاویر و فیلم هایی از تجمع مارها در پارک خبرنگار مهاباد در رسانه های مجازی این شهر پخش شده و کاربران فضای مجازی از این حرکت مارها به عنوان حمام آفتابی مارها یاد کرده اند.

برخی شهروندان و خانواده ها نیز برای تماشای تجمع مارها در طول شبانه به حاشیه رودخانه و پارک خبرنگار مهاباد مراجعه می کنند.

به علت سرریز شدن دریاچه سد مهاباد، آب ورودی آن رهاسازی می شود که این آب از طریق رودخانه مهاباد که از وسط این شهر عبور می کند، پس از طی مسافتی به دریاچه ارومیه می ریزد.

سد مهاباد دارای 197 میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر مهاباد، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.

سالانه بیش از 100 میلیون مترمکعب از آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد به مصارف بخش کشاورزی و 19 میلیون مترمکعب نیز به مصرف تامین آب شهری می رسد.

سد مهاباد در ضلع غربی این شهر احداث شده و این سد مخزنی نزدیکترین سد به منطقه مسکونی در جهان به شمار می آید و حاشیه آن به یکی از تفرجگاهها و جاذبه های گردشگری مهاباد تبدیل شده است.
مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها