مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد دمای هوای کشور از 20 اسفند 94 تا 10 فروردین 95 به طور میانگین حدود 1.5 درجه نسبت به میانگین بلندمدت گرمتر می شود.
کد خبر: ۸۸۸۰۸۴
دمای هوای کشور از اواخر هفته گرمتر می شود

به گزارش جام جم آنلاین،مجید آزادی افزود: در سه ماه اسفند 94 ، فروردین و اردیبهشت 95 شاهد افزایش دما در کشور خواهیم بود که این شرایط از 20 اسفند 94 تا 10 فروردین 95 چشمگیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این افزایش دما از حد نرمال بالاتر است، اظهار کرد: بعد از 10 فروردین ماه تا حدودی این افزایش دما تعدیل می شود، تا حدودی از گرما کاسته و به سمت نرمال شدن پیش می رود.

آزادی ادامه داد: این افزایش دما در نقاط مختلف کشور متفاوت است، به این معنا که ممکن است در یک منطقه شاهد گرم شدن هوا مثلا تا سه درجه باشیم و در جای دیگر فقط نیم درجه هوا گرمتر شود اما به طور میانگین دمای کشور در این مدت 1.5 درجه نسبت به حد نرمال گرمتر می شود.

وی گفت: باید به این نکته هم توجه کرد که این افزایش دما در یک منطقه در مدت یک ماه تعیین شده مستمر نخواهد بود بلکه ممکن است منطقه ای سه یا چهار روز گرم باشد و دوباره خنک شود.

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی درباره علت گرم شدن هوا افزود: ممکن است بخشی از علت افزایش دما، گرمایش جهانی و مساله تغییر اقلیم باشد اما علت دقیق آن نیاز به بررسی دارد.

وی گفت: پیامدهای گرمایش جهانی و تغییر اقلیم فراوانی پدیده های حدی مانند امواج گرمایشی، سرمایشی، بارش های شدید و تگرگ است بنابراین ممکن است بخشی از این افزایش دما هم یکی از عوارض تغییر اقلیم و گرمایش جهانی باشد.

آزادی اظهار کرد: بخشی هم ممکن است مربوط به تغییر پذیری طبیعی باشد اما در هر حال رسیدن به علت اصلی نیاز به بررسی و تحقیق دارد.

منبع:ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها