کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد

ارجاع تخلفات ۳ روزنامه و ۸ خبرگزاری به مراجع قضایی

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ‌رسانه‌های دولتی از فردا هشت صبح نباید له یا علیه داوطلبان انتخابات فعالیت و تبلیغ کنند.
کد خبر: ۸۸۲۶۸۶
رسانه‌های دولتی از فعالیت له یا علیه نامزدهای انتخاباتی منع شدند

به گزارش جام جم آنلاین، محمد حسین مقیمی عصر امروز در نشست خبری خود با اشاره به ماده ۵۹ قانون انتخابات که هر نوع فعالیت تبلیغی به وسیله امکانات و دستگاه‌های و دولتی و هم‌چنین تبلیغات رسانه‌های دولتی را ممنوع می‌کند گفت: رسانه‌ها و افرادی که این قانون را زیر پا بگذارند مجرم شناخته می‌شوند.

وی افزود: موسسات مطبوعاتی اطلاعات، ایران، خراسان، کیهان و همشهری و روزنامه‌های اصفهان زیبا، ‌تهران تایمز، حمایت، جام جم، شهرآرا، شهروند، ‌ صمت، فرهیختگان، ‌قدس، هگمتانه و خبرگزاری‌های آنا، ایبنا، ایرنا، ایسنا، ایکنا، ‌ایمنا، برنا، ‌پانا، تسنیم، حوزه، خانه ملت، دانشجو، شبستان، فارس، مهر و میزان و صدا و سیما از ساعت هشت صبح فردا (پنج‌شنبه 29 بهمن) نمی‌توانند له یا علیه نامزدهای انتخاباتی تبلیغاتی داشته باشند. هم‌چنین هفته‌نامه‌ها، ماهنامه‌ها و پایگاه‌های خبری مشابه نیز مشمول این قانون هستند.

مقیمی در ادامه خاطر نشان کرد: وزارت کشور کمیته‌ای را مامور کرده تا از فردا هشت صبح کلیه اخبار و فعالیت‌های تبلیغاتی را رصد کند تا از امکانات دولتی سو استفاده نشود ما متخلفان را به عنوان مجرم به دستگاه قضا معرفی می‌کنیم.

وی هم‌چنین گفت: این رسانه‌هایی که نام برده شد در طول یک هفته تبلیغات، نه می‌توانند مصاحبه‌ای با داوطلبان داشته باشند نه مناظره و اخبار نامزد‌ها نمی‌توانند پوشش دهند، اما رسانه‌های خصوصی می‌توانند تبلیغات را داشته باشند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها در این یک هفته تبلیغات می‌توانند به سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های دولت پرداخته و بر لزوم مشارکت حداکثری تاکید کنند و اخبار احزاب یا جریان‌های سیاسی را پوشش دهند ولی نباید خبر عکس یا تحلیلی از نامزدهای انتخابات داشته باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ‌طبق قانون مجازات تخلف از ماده ۵۹ قانون انتخابات حبس از سه تا شش ماه یا جزای نقدی از دو میلیون تا ده میلیون ریال است.

مقیمی با بیان اینکه تاکنون گزارش‌های مختلفی از تخلفات تبلیغاتی به ما رسیده است، گفت: ‌این گزارش‌ها به مراجع قضایی ارجاع داده شده است اما باید توجه کنیم نادیده گرفتن ماده ۵۹ قانون انتخابات از فردا دیگر تخلف نیست بلکه جرم محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها