رائول کاسترو، رئیس جمهور کوبا، عادی سازی روابط کشورش با امریکا را مشروط به لغو تحریم هایی واشنگتن علیه کوبا کرد.
کد خبر: ۷۶۴۹۱۲
آمریکا باید ابتدا تحریم‌ها را لغو کند

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، کاسترو در نشست سران جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب، در کاستاریکا اعلام کرد « برقراری روابط دیپلماتیک آغاز فرایندی است به منظور عادی سازی روبط دو جانبه اما مادامی که تحریم ها برقرار است، روابط عادی نخواهد شد.»

رئیس جمهور کوبا افزود: مشکل اصلی حل نشده است. تحریم اقتصادی، تجاری و مالی که خسارت های انسانی و اقتصادی عظیمی را برای کوبا به وجود آورده و حقوق بین الملل را نقض کرده است، باید، متوقف شود.»وی اذعان کرد عادی سازی روابط میان دو کشور راهی «طولانی و دشوار» خواهد بود.

کاسترو با توجه به درخواست باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور برای پایان دادن به تحریم‌ها علیه کوبا که از سال 1962 برقرار شده است، تدابیر تسهیل کننده ای را اوباما وعده داده است، «محدود» ارزیابی کرد و از وی خواست فراتر از این اقدام کند.

رئیس جمهور کوبا ابراز اطمینان کرد « اوباما به عنوان رهبر آمریکا حتی بدون تصمیم گیری کنگره برای لغو تحریم ها، می‌تواند از امتیازهایی که جایگاه وی به او اعطا می کند، برای کاهش اعمال تحریم ها، به نحوی اساسی گام بردارد.»

کاسترو هشدار داد « برخی در آمریکا تلاش می کنند در برابر روند عادی سازی روابط هاوانا- واشنگتن مانع ایجاد کنند».

گفتگوهای تاریخی میان آمریکا و کوبا هفته گذشته در هاوانا، پایتخت کوبا درباره مسائل مربوط به مهاجرت و بازگشایی سفارت های 2کشورآغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها