وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای افتتاح چند طرح بهداشتی ـ درمانی، غروب چهارشنبه گذشته به مدت سه روز به خراسان شمالی سفر کرده بود، با حضور در روستای عشق‌آباد بخش مانه شهرستان مانه و سملقان این استان، 15 بیمار محروم این شهرستان را که مشکل آب مروارید داشتند، جراحی کرد.
کد خبر: ۷۱۰۹۳۲
افتتاح 382 طرح بهداشتی و درمانی در کشور

به گزارش مهر، عمل جراحی چشم از سوی وزیر بهداشت در خراسان شمالی در قالب اجرای برنامه بنیاد خیریه نورآوران سلامت انجام می‌شود؛ بنیادی که از نیمه مرداد امسال با استقرار در مناطق محروم شهرستان مانه و سملقان خدماتی نظیر ویزیت و جراحی چشم، خدمات دندان پزشکی و ارائه عینک را به‌صورت رایگان آغاز کرده و قرار است در مدت 90 روز این خدمات را به بیش از 7000 روستایی محروم ارائه کند. هفت چشم پزشک متخصص، وزیر بهداشت را در انجام این اعمال جراحی همراهی می‌کنند.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حالی در این طرح مشارکت کرده است که همزمان برای بازدید از برخی طرح‌های در دست اجرای این استان همچون ساخت بیمارستان 320 تختخوابی و خوابگاه دانشجویی بجنورد، افتتاح آی‌سی‌یو ی بیمارستان امام علی و افتتاح همزمان چند پایگاه اورژانس و پایگاه بهداشت و کلنگ‌زنی 17 طرح و بازدید از طرح تحول در بیمارستان و دانشکده اسفراین در این استان به سر می‌برد و قرار است در جریان این سفر، 382 طرح بهداشتی و درمانی کشور را نیز همزمان افتتاح کند.

این طرح‌ها شامل 144 خانه بهداشت، 36 مرکز بهداشت، 54 مرکز اورژانس پیش بیمارستانی یا جاده‌ای، 11 آزمایشگاه، پنج بیمارستان، 15 خانه پزشکان، شش ساختمان دانشکده، ده درمانگاه و چهار اورژانس بیمارستانی است که از طرح‌های قابل افتتاح در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در هفته دولت به شمار می‌رود.براساس این گزارش، از دیگر طرح‌های بهداشتی و درمانی قابل افتتاح در این هفته، تکمیل و تجهیز 76 بخش بیمارستانی، 18 ساختمان دانشگاه و دانشکده و 14 ساختمان اداری بیمارستانی است.

افزایش اعزام گروه‌های مدد به مناطق محروم

در همین حال رئیس سازمان نظام پزشکی کشور نیز از افزایش ظرفیت گروه‌های مدد این سازمان به عنوان شبکه‌هایی از پزشکان، برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مناطق محروم خبر داد.علیرضا زالی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به طور معمول این گروه‌ها در قالب تیم‌های دو و سه نفره به مناطقی که نیاز به خدمات پزشکی داشته باشد، اعزام می‌شوند که این نیاز را سازمان نظام پزشکی استان‌ها به ما اعلام می‌کند.

وی با بیان این‌که گروه‌های مدد از سال 90 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: این گروه‌ها در سال‌های 91 و 92 خدمات خوبی به مردم مناطق محروم در زمینه‌های ویزیت رایگان، عمل جراحی و خدمات دندانپزشکی ارائه کردند و به‌طور قطع این طرح امسال نیز ادامه دارد.

زالی با بیان این‌که در قالب اجرای طرح گروه‌های مدد، تیم‌های تخصصی جراحی و دندانپزشکی نیز به مناطق محروم اعزام می‌شوند، افزود: یکی از برنامه‌های جدی سازمان نظام پزشکی، توسعه گروه‌های مدد است، تا پزشکان به صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت خدمات خود را به افراد نیازمند ارائه دهند.وی یادآور شد: در چند برنامه از گروه‌های مدد، تعدادی افراد خیر و نیکوکار، سازمان نظام پزشکی را حمایت کردند که در صورت کمک بیشتر خیران، می‌توانیم شاهد افزایش خدمات تخصصی به مردم مناطق محروم باشیم.

به گفته وی تمام گروه‌های تخصصی با توجه به نیازهای درمانی هر منطقه اعزام می‌شوند تا بخشی از نیازهای جدی مردم در حوزه درمانی رفع شود.

طرح استقرار پزشکان متخصص در مناطق محروم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: با اجرای طرح جامع سلامت، نظام ارجاع پزشکی و پرداخت مازاد بر 10 درصد، حل و فصل شد و هم‌اکنون در حال نهایی شدن استقرار پزشکان متخصص در مناطق محروم قرار دارد.ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان در دست ساخت گرمسار افزود: بسته بهداشت طرح نظام جامع سلامت نیز از هفته آینده اجرایی می‌شود.

وی بسته بهداشت را بسته اصلی نظام جامع سلامت اعلام کرد و با بیان این‌که این بسته به پیشگیری اختصاص دارد، تصریح کرد: در این بسته، وزارت بهداشت تامین پزشک عمومی در روستاها و اصلاح وضع بهداشتی و درمانی روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و حاشیه شهرها را اجرایی می‌کند.

حریرچی از تکمیل‌تر شدن بسته بیمارستانی نظام سلامت نیز خبر داد.

معاون وزیر بهداشت که با هدف بازدید از روند ساخت بیمارستان 164 تختخوابی به گرمسار سفر کرده بود، با اشاره به پیشرفت 92 درصدی احداث این بیمارستان گفت: این طرح تا دهه فجر امسال تحویل داده می‌شود و کار تجهیز و آزمایش سیستم‌های آن نیز همزمان آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها