دبیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به مرگ 18 هزار و 331 بیمار کلیوی در تهران طی 20 سال گذشته توجه جدی نمایندگان مجلس، دولت و وزارت بهداشت به مسائل و مشکلات بیماران صعب‌العلاج کشور بویژه بیماران دیالیزی و پیوند کلیه را خواستار شد.
کد خبر: ۶۴۴۲۲۱
مرگ ۱۸ هزار و ۳۳۱ بیمار کلیوی در تهران

به گزارش فارس، داریوش آرمان افزود: چنانچه آمار مرگ و میر بیماران کلیوی در سراسر کشور را نیز به این اعداد و ارقام اضافه کنیم به روشنی در خواهیم یافت که سالانه چند هزار بیمارکلیوی و دیالیزی در کشور جان می‌سپارند و این برای کشور ما که از پزشکان، متخصصان و جراحان برجسته و صاحب نام در دنیا برخوردار است، تاسف‌آور است.

وی عنوان کرد: بیماران کلیوی ما برای دسترسی به پزشک و متخصص مشکل چندانی ندارند، اما متأسفانه مشکلات دارویی و درمانی و هزینه‌های بسیار سنگین این بیماری باعث می‌شود تعداد قابل توجهی از بیماران در تهیه دارو و نیز درمانشان با مشکلات شدید روبه‌رو باشند و همین موضوع نیز طول عمر آنها را کاهش داده و سرانجام نیز به مرگ آنها ختم می‌شود.

به گفته آرمان، مشکل اصلی اغلب بیماران مربوط به پس از پیوند کلیه است، زیرا بخشی از این بیماران به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی موفق به تهیه و مصرف داروها نمی‌شوند و متأسفانه جان سپرده‌اند.

دبیر هیات مدیره انجمن بیماران کلیوی کشور با اشاره به کمبود دست‌کم دوهزار دستگاه دیالیز در کشور خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر با تعداد قابل توجه بیماران کلیوی و دیالیزی درکشور روبه‌رو بوده، در چند سال آینده نیزبه گفته کارشناسان مربوط با سونامی بیماران کلیوی روبه‌رو خواهیم بود.

وی اظهار کرد: عمر مفید دستگاه‌های دیالیز در دنیا بین پنج تا هفت سال است، اما متاسفانه در ایران، بخش قابل توجهی از دستگاه‌های دیالیز حدود پنج برابر عمر مفیدشان کارکرده و هم اکنون نیز کار می‌کنند که وزارت بهداشت باید برای این معضل جدی چاره‌ای فوری بیندیشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها