غفلت ایرانی‌ها از فشارخون و دیابت

سونامی بیماری‌های کلیوی در راه است

کارشناس دیالیز اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، چگونگی ارایه خدمت به بیماران دیالیزی در ایام عید و در شرایط مسافرت را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۵۶۹۱۹
اعلام شیوه خدمات دهی به بیماران دیالیزی در نوروز

دکتر حمید رجلانی، درباره چگونگی ارایه خدمات بیمارستان‌ها به بیماران دیالیزی در تعطیلات نوروز گفت: بخش‌های دیالیز در کل 52 هفته در سال به صورت مستمر فعال بوده و خدمات لازم را به بیماران دیالیزی ارایه می‌دهند.

وی تاکید کرد: بخش‌های دیالیز در هیچ یک از تعطیلات سال از جمله تاسوعا، عاشورا، لیالی قدر و نوروز تعطیلی نداشته و خدمت رسانی‌های لازم را به بیماران مربوطه انجام می‌دهند.

رجلانی در این باره افزود: از آنجا که بیماران دیالیزی باید هفته‌ای دو تا سه مرتبه دیالیز شوند، بخش‌های دیالیز بیمارستان‌ها نیز مانند اورژانس‌های بیمارستانی فعال خواهند بود؛ همان طور که اورژانس هیچ بیمارستانی در هیچ مقطع زمانی تعطیلی ندارد، بخش‌های دیالیز نیز همین طور هستند و بیماران می‌توانند در کل ایام سال از خدمات بخش‌های دیالیز استفاده کنند.

وی درباره چگونگی ارایه خدمت به بیماران دیالیزی در شرایط مسافرت‌ها و از جمله مسافرت‌های نوروزی، گفت: هماهنگی‌ها جهت ارایه خدمت به این بیماران در ایام سفر نیز صورت گرفته است و این مبحث موضوعی نیست که تنها به امسال مربوط باشد، بلکه روالی است که همواره وجود داشته است. به این ترتیب بخش‌هایی که می‌خواهند بیمار جابجا کنند با یکدیگر در ارتباطند. در نامه‌ای نیز به صورت کتبی سوابق دیالیز بیمار جهت معرفی به مرکز درمانی استان یا شهر مورد نظر ذکر می‌شود که بیمار هنگام مراجعه به مرکز مربوطه با ارایه آن نامه خدمات لازم را دریافت می‌کند.

رجلانی اظهار کرد: در چنین شرایطی اگر به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان مورد نظر نیاز باشد، اقدامات لازم توسط مسوولان بخش‌ها انجام خواهد شد و بیماران مشکلی از بابت دریافت خدمات دیالیز در شرایط مسافرت نخواهند داشت. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها