وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حواشی مربوط به برگزاری کنسرت ها در کشور توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۹۳۸۷۱۳
توضیحات جنتی درباره حواشی مربوط به برگزاری کنسرت‌ها در کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون نفوذ فرهنگی گفت: جامعه در معرض آسیب های مختلف اجتماعی قرار دارد، به طوری که وضعیت زیر پوسته شهر اسف بارتر از روی شهر است.

وی اظهار داشت: در رفت و آمد هایی که به خارج از کشور صورت می گیرد مثلا افرادی در دوره مدلینگ آموزش می بینند و در نهایت در بازگشت به ایران به صورت زیرزمینی به فعالیت خود ادامه می دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه، سال گذشته80 هزار عنوان کتاب چاپ شد افزود: تعدادی از کتابهای رمان بسیار مبتذل بود که به آنها اجازه نشر ندادیم.

نفوذ در عرصه فرهنگ کشور یک موضوع جدی است

جنتی با اشاره به اینکه، نفوذ در عرصه فرهنگ کشور یک موضوع جدی است گفت: در حوزه موسیقی شیوه نامه هایی مشخص کرده ایم تا در آن حدود ها رعایت شود، پس مقابله با نفوذ در عرصه فرهنگ کشور نیازمند عزم ملی است.

دولت در عرصه سینما بر حمایت از فیلم های ارزشی تاکید دارد

جنتی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تولید محتوای فرهنگی در کشور نیز بیان داشت: این موضوع، بحث آفند فرهنگی است به این معنی که تولیدات فرهنگی ما باید به گونه‌ای باشد که نه تنها جامعه خودمان را اشباع کند بلکه باید بتواند فرهنگ ما را نیز به خارج از کشور صادر کند.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با این بحث، در زمینه های مختلفی در حال فعالیت هستیم اضافه کرد: به طور مثال در زمینه بازی های رایانه ای رویکرد ما حمایت و تقویت افرادی است که در داخل کشور مشغول به تولید بازی های رایانه ای هستند و در حوزه سینما نیز تلاش مان این است که از فیلم های ارزشی حمایت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه کتاب و مطبوعات نیز حمایت های ما شامل حال افرادی می شود که در تولید محتوا دقت میکنند؛ بنابراین این دست اقدامات کمک می کند به اینکه تولید فرهنگی ما مطابق با ارزشها افزایش پیدا کند.

شبکه ملی اطلاعات، بستر مناسبی برای تولید محتوا در فضای مجازی فراهم می کند

جنتی در رابطه با تولید محتوا در فضای مجازی نیز اظهار داشت: فضای مجازی فضای گسترده ای است که کارهای بسیار خوبی در این فضا در حال انجام است که در این رابطه می توان به حدود ۴۰۰ مرکز فرهنگی و تحقیقاتی در حوزه علمیه قم اشاره کرد کرد که عموما پایگاه های اطلاع رسانی دارند و بسیاری از تولیدات خود را بر روی سایت هایشان قرار می دهند.

وی اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات که فاز اول آن به بهره برداری رسیده نیز بستر مناسبی برای تولید محتوا در فضای مجازی فراهم می کند.

در زمینه برگزاری کنسرت ها بسیار دقت می کنیم که موازین شرعی و قانونی رعایت شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حواشی مربوط به برگزاری کنسرت ها در کشور نیز اظهار داشت: یکی از عوامل دامن زدن به حواشی برگزاری کنسرت ها را سایت هایی می دانم که خیلی از آنها شناسنامه هم ندارند.

جنتی با بیان اینکه برخی ها فکر می کنند تنها کار وزارت فرهنگ برگزاری کنسرت در کشور است در حالیکه ما ده ها فعالیت فرهنگی مثبت و قابل قبول داریم که کمتر به آن ها توجه می شود، گفت: در زمینه برگزاری کنسرت ها نهایت دقت صورت می گیرد تا موازین شرعی ، قانونی و حتی حساسیت های محلی رعایت شود.

وی اضافه کرد: ما حتی اجازه نمی دهیم که موسیقی پاپ در بسیاری از شهرستان ها اجرا شود و عموما موسیقی سنتی در آنجا اجرا می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: بسیاری از اشکالاتی که دستگاه قضایی و ائمه جمعه به برگزاری کنسرت ها دارند به خود کنسرت نیست بلکه به حواشی برگزاری کنسرت هاست.

جنتی در بخش دیگری از گفتگوی ویژه خبری امشب در باره صندوق حمایت از هنرمندان نویسندگان و روزنامه‌نگاران نیز بیان داشت: این صندوق هم اکنون ۴۷ هزار عضو دارد که حدود ۳۰ هزار نفر از آنها از بیمه تامین اجتماعی برخوردارند و تعداد قابل توجهی از آنها نیز از بیمه تکمیلی استفاده میکنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز خیلی از افراد درخواست عضویت در این صندوق را دارند که به دلیل بدهی های انباشته این صندوق به تامین اجتماعی از پذیرش افراد جدید خودداری می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ناهماهنگی ها در عرضه نظارت بر سینما در رابطه با اکران دو فیلم قصه ها و پنجاه کیلو آلبالو نیز گفت: فیلم قصه ها که مورد تایید شورای نمایش قرار گرفته بود اکران شد و هیچ مشکلی هم نداشت.

جنتی ادامه داد: فیلم پنجاه کیلو آلبالو نیز با تائید شورای نمایش اکران شد اما با توجه به انتقاداتی که به این فیلم مطرح شد، سبب شد خود بنده نیز این فیلم را نگاه کنم که بنده نیز برخی اشکالات را وارد دانستم اما بعد از اظهار نظر بنده اینگونه نبود که به اکران این فیلم پایان داده شود.

جنتی در پایان این برنامه در رابطه با بحث ممیزی و اینکه ممیزی به خود ناشران داده شده یا خیر نیز گفت: ممیزی از نظر قانون بر عهده وزارت فرهنگ است ولی در حال حاضر به طور آزمایشی ممیزی تنها به ناشرینی سپرده شده که با سابقه هستند و در درون خود هیئت علمی دارند و کاملا از ضوابط وزارت فرهنگ و قانون مطلع هستند و به آن عمل می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها