
روزهای بد سینما را تلختر نکنیم؟!
سینما چند روز تلخ و غمبار را پشتسر گذاشت. سفر ابدی چند پیشکسوت و هنرمند، قاطبه سینماییها و اهالی فرهنگ و حتی مردم هنردوست ایران را به سوگ نشاند.
سینما چند روز تلخ و غمبار را پشتسر گذاشت. سفر ابدی چند پیشکسوت و هنرمند، قاطبه سینماییها و اهالی فرهنگ و حتی مردم هنردوست ایران را به سوگ نشاند.
در سیوهفتمین جلسه شورای ستاد راهبری و نظارت فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزارشی جامع و راهبردی از آخرین وضعیت مصرف بازیهای رایانهای در ایران ارائه شد. این جلسه که با حضور جمعی از مقامات ارشد کشوری و لشکری از جمله دکتر وحید جلیلی؛ قائممقام سازمان صداوسیما، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجتالاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی؛ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دکتر زهرا بهروزآذر؛ معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده برگزار گردید، میزبان ارائه محمد حاجیمیرزایی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای بود.
فرزانه اسعدی یکی از هنرمندان مجسمهساز در دوره معاصر است. او که فارغالتحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است، در دهه ۷۰ با تاسیس انجمن مجسمهسازان ایران، ۱۵ سال تصدی این انجمن را بهعهده داشت. آثار این هنرمند صرفنظر از نصب در مناطق مختلف شهری، در بسیاری از نمایشگاههای گروهی و انفرادی نیز به نمایش گذاشته شده است.
دنیای امروز سهمی ویژه برای «هنر» در جایگاه رسانهای فراگیر و پرمصرف و عنصری تأثیرگذار در زندگی عمومی و خصوصی افراد درنظر گرفته است.
حجتالاسلام محمد قمی در گردهمایی هماندیشی برگزیدگان خیرین هیأت و تشکلهای دینی با اشاره به «جنگ ارادهها» گفت: امروز شیطان دار و ندارش را برای نبرد با جبهه حق به خط کرده و هیأتها باید پایگاه جهاد تبیین و پرورش انسانهای تاریخساز باشند.
سینمای پس از انقلاب اگرچه در ابتدا جوان بود اما بهتدریج با گذشت زمان و بالارفتن سن جوانان ابتدای انقلاب، نیاز به نیروهای تازهنفس پیدا کرد. نسل دوم و سوم انقلاب به میدان آمده اما هنوز راهی به حیطه سینما باز نکرده بودند. از همین رو در کنار آن سینمای حرفهای، انجمن سینمای جوان و مرکز گسترش سینمای تجربی، در مسیر جذب نیروهای جوان، ایجاد شد و گامهایی برداشتند، اگرچه این گامها کمتر به سینمای حرفهای راه یافتند اما ذخیرهای قابل اعتنا برای آینده سینمای ایران ایجاد کردند.
بازیگر نقش حمید رمضانی در سریال «پسران هور» معتقد است پرداختن به شخصیتهایی، چون شهید علیهاشمی، کاری ارزشمند و ضروری است. او میگوید: حرف زدن درباره انسانهای گمنامی مانند علیهاشمی جذاب است؛ کسانی که برای این سرزمین جانشان را فدا کردند و باید بیشتر شناخته شوند.
فیلم «ناتوردشت» در ژانر اجتماعی ساخته شده و برای اولین بار در چهلوسومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است. در یک روستای کوچک، دختربچهای به مدت سه روز گم میشود و ناتوردشت با نگاهی نو، به ابعاد مبهم این واقعه میپردازد.
در عصری که چالشهای هویتی و گسست نسلها به دغدغهای عمومی بدل شده، هنر تئاتر بار دیگر رسالت خود را در پیوند گذشته و حال به نمایش گذاشت.
نمایش فیلم «چ» در سیمای جمهوری اسلامی فرصتی دیگر برای تامل بر ارزشهای ویژه آن و البته کاستیهایش فراهم آورد.
اجلاس مدیران ستادی و استانیِ ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجتالاسلام علی ملانوری رئیس ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور امروز پنجشنبه (۲۴ مهر) برگزار شد.
در دومین کارگاه آموزشی نخستین جشنواره ملی فیلمهای کمدی سینمای ایران، شاهد احمدلو، کارگردان، با تأکید بر اهمیت چهار عنصر «شناخت، عشق، دغدغه و اخلاق» در مسیر فیلمسازی، این مؤلفهها را راز ماندگاری هنرمندان در سینما دانست.
فرزانه اسعدی، هنرمند مجسمهساز در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
گفتوگو با بهمن نامورمطلق، استاد دانشگاه شهید بهشتی
متین محجوب از تجربه حضور «میخوام به دنیا بیام»در مناطق محروم می گوید
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد