گوشی نوکیا ۹ موفق به دریافت تأییدیه از کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده شده و لیست مشخصات‌ آن نیز به‌ دست آمده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۷۱
نوکیا 9 با اندروید اوریو و ۱۲۸ گیگابایت حافظه در FCC رؤیت شد + عکس

به گزارش جام‌جم‌ آنلاین به نقل از زومیت، یک گوشی ساخت شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال با شماره مدل TA-1005، موفق به دریافت مجوز از کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) شده است؛ در شایعات پیشین، اشاره شده که نوکیا ۹ با شماره مدل TA-1005 در حال توسعه است.

به همراه دریافت تأییدیه از FCC، لیست مشخصات گوشی پرچم‌دار نوکیا ۹ نیز فاش شده است که قابلیت‌های احتمالی این مدل را ارائه می‌دهد. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، شرکت فنلاندی در نظر دارد پرچم‌دار جدیدش را با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه کند؛ البته تنها ۱۰۴ گیگابایت از این فضا در اختیار کاربران قرار خواهد داشت. روی گوشی جدید با برند نوکیا، سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو نصب شده است که رابط‌ کاربری نزدیک به نسخه‌ خالص اندروید دارد؛ سایر گوشی‌های اندروید اچ‌ام‌دی گلوبال با حداقل شخصی‌سازی، عرضه شده‌اند.

در لیست به‌دست‌آمده از مشخصات گوشی نوکیا ۹، اشاره می‌شود که این مدل از یک باتری ۳۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده خواهد کرد؛ به‌ ‏نظر می‌رسد که دسترسی به باتری به‌منظور تعویض آن میسر نباشد. پرچم‌دار جدید فنلاندی‌ها، نمایشگر ۵.۵ اینچی دارد که شرکت ال‌جی دیسپلی آن‌‏ را تولید خواهد کرد؛ رزولوشن نمایشگر اعلام نشده است؛ اما گمان می‌رود که +QHD باشد. ضمن اینکه انتظار می‌رود نوکیا ۹ با صفحه‌نمایش دارای نسبت ابعاد ۲ به ۱ ارائه شود.

در بخش جلویی این گوشی، یک سنسور ۵ مگاپیکسلی قرار دارد و به کمک این سنسور که توسط یک شرکت تایوانی توسعه یافته است، می‌توانید عکس‌های سلفی به ثبت برسانید یا تماس تصویری برقرار کنید. در پشت گوشی دو سنسور ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی جای گرفته‌اند؛ انتظار می‏‌ر‌‌ود سیستم مورد استفاده در دوربین اصلی نوکیا ۹ با آنچه در نوکیا ۸ دیده‌ایم، متفاوت باشد. نوکیا از دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‏‌گیرد که یکی از آن‌ها، مونوکروم و دیگری رنگی است؛ سنسور ۱۳ مگاپیکسلی RGB، از لرزش‌گیر اپتیکال برخوردار شده است.

تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ قلب تپنده‌‏ی نوکیا ۹ خواهد بود؛ این گوشی دومین محصول عرضه‌شده توسط اچ‌ام‌دی گلوبال است که از تراشه مذکور استفاده می‌کند. نوکیا ۸ نیز به پردازنده مشابهی مجهز شده است.

حداقل ۴ گیگابایت رم از جمله مشخصات احتمالی دیگر نوکیا ۹ به شمار می‌رود؛ احتمالاً یک مدل با ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. باید اشاره کرد که شرکت FIH Mobile، تولید نسخه بزرگ‌تر نوکیا ۸ را بر عهده دارد.

به همراه این مشخصات، تصویر رندر جدیدی از پرچم‌دار جدید اچ‌ام‌دی گلوبال به‏‌ دست آمده است که نشان می‌دهد نوکیا ۹ از نظر طراحی چه تفاوت‌‏هایی نسبت به نوکیا ۸ خواهد داشت. در حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش، خبری از دکمه‌‏ی فیزیکی هوم نیست و گمان می‌رود حسگر اثر انگشت در پنل پشت گوشی قرار گرفته باشد. در پرچم‌دار فعلی اچ‌ام‌دی گلوبال، حسگر اثر انگشت با دکمه‌ی هوم ادغام شده است و در حاشیه‌ی پایین نمایشگر قرار دارد.

اگر به تصویر منتشرشده دقت کنید، دو سنسور در بالای صفحه‌نمایش دیده می‌شود؛ مشخص نیست آیا پرچم‌دار ۲۰۱۸ اچ‌ام‌دی گلوبال از دوربین سلفی دوبل استفاده خواهد کرد یا مطابق با اطلاعات به‎‏دست‌آمده از FCC، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها