حال که گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ از صحنه رقابت خارج شده است،‌ مایکروسافت از این موقعیت بهره مند است تا یک گوشی جدید با قابلیت به‌کار بردن قلم استایلوس (stylus) را به بازار بفرستد.
کد خبر: ۹۷۳۹۳۴
گوشی سورفیس فون 2017 با قابلیت‌های بی‌نظیر تبلت سورفیس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اوی جل (OIGEL) ،این روزها دائما اخبار و شایعات بیشتری را در مورد تلفن‌همراه هوشمند سورفیس فون (Surface Phone 2017) می‌شنویم.

شایعاتی که مربوط به تاریخ به بازار آمدن آن در سال آینده میلادی با زمان پا به میدان نبرد گذاشتن یکی دیگر از شاهکارهای شرکت مایکروسافت یعنی «سورفیس پروو پنج» (Surface Pro 5) همزمان شده است.

بنا بر ادعای سایت خبری دکتر ویندوز شرکت هولت پکارد (HP) با همکاری مایکروسافت قصد دارد جدید‌ترین شگفت آفرینی سیستم عمل ویندوز 10 را در تلفن همراه هوشمند (اسمارت فون) مشترکی که با هم می‌سازند، خلق کند.

بر اساس گزارشات رسیده گوشی سورفیس فون 2017 در حقیقت نگارش دوباره برند گذاری شده همان اسمارت فون‌های لومیا (Lumia) خواهد بود که در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شود.

البته کاربران منتظر بروزرسانی تازه‌ای از گوشی‌های لومیا در سال 2016 بودند اما در این رابطه هیچ خبری از مایکروسافت دریافت نشد. این عدم بروزرسانی جدید در خط تولید گوشی‌های لومیا باعث شد که شایعه تغییر برند محصولات لومیا به برند موفق‌تر سورفیس بین کاربران هر چه بیشتر قوت بگیرد.

انتظار چه مشخصات و قابلیت‌هایی را باید از سورفیس فون 2017داشته باشیم؟

شایعاتی سر زبان‌ها است که گوشی جدید سورفیس فون 2017 مشخصات و قابلیت‌هایی مشابه تبلت‌های ویندوزی هیبرید قابل تبدیل به لپ‌تاپ (کانورتیبل) میکروسافت سورفیس پرو 4 و سورفیس بوک باید داشته باشد.

اولین قابلیت ضروری که کاربران از گوشی سورفیس انتظار دارند، قابلیت کارکرد آن با قلم سورفیس پن (Surface Pen) مایکروسافت است. این قلم سورفیس پن یکی از قابلیت‌های موفق سورفیس پرو 4 است. این قلم دیجیتال از دقت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و دنیایی از کارهای غیرممکن را برای کاربران اسمارت‌فون‌های اندرویدی ممکن می‌سازد.

حال که گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ از صحنه رقابت خارج شده است،‌ مایکروسافت از این موقعیت بهره مند است تا یک گوشی جدید با قابلیت به‌کار بردن قلم استایلوس (stylus) را به بازار بفرستد. قلم اس پن (S Pen) گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 یکی ازبی‌نظیرترین قابلیت هایی است که بعید است در عالم تلفن‌های همراه هوشمند به فراموشی سپرده شود. منتقدین فناوری معتقدند که مایکروسافت این موقعیت عالی را نادیده نخواهد گرفت تا به کاربران اجازه دهد از لذت استفاه از قلم استایلوس بر روی یک اسمارت‌فون جدید بهره‌مند شوند.

شایعات حکایت از این دارد که موبایل سورفیس فون 2017 از یک صفحه نمایش AMOLED با اندازه 5.5 اینچی جهت رقابت با گوشی‌های آیفون 7 پلاس و پیکسل ایکس ال گوگل که هر 2 اندازه صفحه ‌نمایش‌های مشابهی دارند، مهیا باشد.

جهت نبرد با قابلیت دستیار صوتی سیری (Siri) و دستیار گوگل (Google Assistant) گوشی پیکسل، گوشی جدید سورفیس فون 2017 باید از قابلیت دستیار صوتی کورتونا (Cortona) به صورت تعبیه شده بهره ببرد. از دیگر قابلیت‌های سورفیس فون 2017 می‌توان اتصال‌پذیری یو اس بی نوع سی (USB type C) و پردازنده موبایل اینتل 64 بیتی و همچنین دوربین رو به صورت دوبل را که رقبای این گوشی از امتیاز یک چنین دوربینی برخوردارند را می توان برشمرد.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها