اگر از میان انبوهی از گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون، تصمیم به خرید یک آیفون گرفته اید، باید بسیار خوشحال باشید؛ چرا که این گوشی هوشمند قابلیت‌هایی دارد که کاربران اندروید تنها در رویا آن‌ها را می‌بینند!
کد خبر: ۹۳۷۷۲۴
۷ قابلیت آیفون که اندرویدی ها حسرت آن‌ را می‌خورند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کلیک ، در کنار رقابت دنیای سیستم‌عامل‌های کامپیوتر‌ها و لپ‌تاپ‌ها یعنی Microsoft Windows و Apple OS X، رقابت تنگاتنگ و شدیدی دیگری در دنیای فناوری ظهور کرده است و آن‌ چیزی نیست جز رقابت میان گوشی‌های هوشمندی که اکثر قریب به اتفاق مردم امروزه در جیب‌هایشان حداقل یکی از این گوشی‌ها را نگهداری می‌کنند.

جالب است بدانید هر دو سیستم عامل آی‌او‌اس و اندروید که در سال ۲۰۰۷ رونمایی شدند، در طی سال‌های اخیر به شدت با یکدیگر رقابت کرده‌اند و پا‌به پای یکدیگر در عرصه ارائه بهترین قابلیت‌ها و امکانات به کاربران پیش رفته‌اند.

هرچه مشتریان لوازم جانبی اختصاصی بیشتری برای تلفن همراه هوشمند انتخابی خود می‌خرند، اعم از بلندگوی بی‌سیم، گجت‌های هوشمند خانگی، فناوری‌های پوشیدنی و ساعت‌های هوشمند، یک پلتفرم خاص در این میان در راس قرار می‌گیرد. بنابراین، به نظر می‌رسد نبرد میان گوشی‌های هوشمند و فناوری‌ها و مفاهیم مربوطه تا مدتی به همین منوال ادامه داشته باشد.

اما در این میان، کاربران آیفون برگ برنده را در اختیار دارند و حداقل می‌توانند به این دلخوش باشند که سیستم عامل آی‌او‌اس قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد که کاربران اندروید در حسرت آن‌ها هستند. البته، این به معنی برتری بی‌چون و چرای آی‌او‌اس نسبت به اندروید نیست؛ چراکه اندروید نیز تعداد بی‌شمار قابلیت منحصربه‌فرد و جذاب و کارامد دارد که در مقالات متعدد به آن‌ها پرداخته شده است.

اپلیکیشن‌های آیفون همیشه از لحاظ زمان عرضه اول هستند و بهتر جلوه می‌کنند

وقتی صحبت از عرضه و ارائه یک اپلیکیشن جدید می‌شود، توسعه دهندگان همیشه تمایل دارند تا اپل‌استور را در مقایسه با پلی‌استور در اولویت قرار دهند که دلایل بسیار زیادی از این مسئله حمایت می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها، میزان درامد بیشتری است که اپل‌استور برای توسعه دهندگان در مقایسه با پلی‌استور به ارمغان می‌آورد.

همچنین تحقیقات به عمل آمده از طرف آژانس مستقل طراحی و توسعه اینفینیوم، نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های مخصوص اندروید در نسبت با اپلیکیشن‌های همتای خود (مخصوص آی‌او‌اس)، به طور میانگین ۲۸ درصد دیرتر منتشر می‌شوند؛ چرا که اپلیکیشن‌های اندروید حدودا ۳۸ درصد بیشتر به کدنویسی نیاز دارند تا به کارایی مشابه اپلیکیشن‌های همتای خود در اپل‌استور برسند.

در نتیجه، اکثر اپلیکیشن‌ها و بازی‌های جدید ابتدا در اپل‌استور عرضه و منتشر می‌شوند و سپس در صورت امکان و بسته به شرایط مختلف، در پلی‌استور نیز در دسترس کاربران اندروید قرار خواهند گرفت.

حتی پریسما که یک اپلیکیشن بسیار معروف و محبوب تبدیل تصاویر به شاهکار‌های هنری است، درست دو ماه قبل از عرضه برای اندروید، در دسترس کاربران آیفون قرار گرفت! جالب است که حتی گوگل اپلیکیشن‌های بهتری را برای دارندگان آیفون می‌سازد؛ نه کاربران خودش!

البته از ذکر این نکته غافل نمانیم که اکثر اپلیکیشن‌های معروف و محبوب کاربران، در هر دو سیستم عامل‌ در دسترس هستند و هیچ گونه برتری در این زمینه مشاهده نمی‌شود.

به‌روز‌رسانی سریع سیستم عامل

وقتی اپل تصمیم می‌گیرد یک به‌روز‌رسانی برای آی‌او‌اس ارائه دهد، تمام کاربران آیفون، آی پد و آی‌پاد تاچ تقریبا مطمئن خواهند بود که این به‌روز‌رسانی برای همه آن‌ها و در کمترین زمان ممکن در دسترس قرار خواهد گرفت. دلیل این امر، این است که اپل هنگام عرضه یک به‌روز‌رسانی جدید تمام شرایط را تحت کنترل خود قرار می‌دهد و هیچ‌گاه اپراتور‌های تلفن همراه و یا سازندگان گوشی‌های هوشمند مداخله‌ای در این روند انجام نمی‌دهند و همه چیز طبق میل اپل و کاربران پیش می‌رود.

در نتیجه، هرگونه آسیب‌پذیری امنیتی و یا باگ‌های نرم‌افزاری در اکوسیستم آی‌او‌اس با بالاترین بهره‌وری و بازده برطرف می‌شود. بدین ترتیب، به محض این‌که اپل آماده ارائه یک قابلیت جدید باشد، کاربران می‌توانند گوش به زنگ باشند تا در اولین فرصت تجربه استفاده از آن قابلیت را داشته باشند و این در حالی است که موارد مذکور همیشه برای اندروید صدق نمی‌کنند.

این در حالی است که گوگل آخرین به‌روز‌رسانی سیستم عامل خود یعنی اندروید را در اکتبر ۲۰۱۵ به نام اندروید مارشمالو ارائه داد، اما کاربران گوشی‌های هوشمند گلکسی نتوانستند تا فوریه ۲۰۱۶ این سیستم عامل جدید را دانلود و از آن استفاده کنند!

امکان جستجوی ساده و آسان

جستجوی اسپات‌لایت اپل را می‌توان به جرات یک پدیده در میان ابزار کاربردی گوشی‌های هوشمند دانست. شما می‌توانید در صفحه Home در آیفون و آی‌پد، به راحتی از بالای صفحه انگشت خود را به سمت پایین بکشید تا ابزار جستجو برای شما نمایان شود.

پس از آن شما می‌توانید یک جستجو برای تقریبا هر چیزی بر روی دستگاه‌تان انجام دهید، اعم از برنامه‌ها، مخاطبین، شماره تلفن، پیام‌ها، پیش نویس ایمیل و آهنگ‌های قابل استریم از طریق اپل موزیک. اسپات‌لایت همچنین می‌تواند در وب جستجو کند، بنابراین لازم نیست تا برای وب‌گردی دست به دامن یک اپلیکیشن یا مرورگر جداگانه دیگر شوید!

درست مانند سیستم عامل OS X، اسپات‌لایت می‌تواند چندین عملیات ساده ریاضی را نیز انجام دهد. بنابراین می‌توانید عملیات خود را در قسمت جستجو وارد کنید تا محاسبه برای شما انجام شود. کافی‌ است یک‌بار از آن استفاده کنید تا متوجه شوید چه‌قدر زندگی بدون آن سخت است! البته، بعضی از گوشی‌های اندرویدی نیز چنین قابلیت مشابهی دارند، مانند هوآوی P8 Lite.

آیفون امن تر است

موضوعی که واضح است، امنیت بالاتر سیستم عامل آی‌او‌اس نسبت به اندروید است؛ البته، این را باید در نظر گرفت که اندروید سیستم‌عاملی منبع باز است و آی‌او‌اس این‌گونه نیست.

در گزارش سال ۲۰۱۵ که توسط Pulse Secure انجام شد، مشخص گردید که به طور حیرت انگیزی ۹۷ درصد از حملات بد افزارها به سمت کاربران اندروید بوده است. در همین حال، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده قبلا از آمار ناچیز ۰٫۷ درصدی از تهدیدات نرم افزاری مخرب علیه کاربران آی‌او‌اس خبرداده بود. کارشناسان بر این باورند که دلیل این اختلاف فاحش امنیتی میان این دو سیستم عامل، عدم امکان به‌روز‌رسانی سیستم عامل اندروید توسط کاربران است که البته بسیاری از آن‌ها از روی بی اطلاعی این چنین غافل می‌مانند.

شاید تعداد کاربران بیشتر اندروید نسبت به آی‌او‌اس یکی دیگر از دلایلی باشد که کلاهبرداران اینترنتی را تحریک می‌کند تا به کاربران این سیستم عامل حمله ور شوند.

پشتیبانی بهتر آی‌او‌اس از فناوری‌های نوین

از آن جایی که اپل تنها تولید‌کننده تلفن همراهی است که دستگاه‌های مبتنی بر آی‌او‌اس تولید می‌کند، فناوری‌های نوین به راحتی و به سرعت خود را با این سیستم عامل وفق می‌دهند. برای نمونه، کارخانه فناوری ایالات متحده امنیت بیومتریک به همراه سنسور تشخیص اثرانکشت را برای آیفون ۵ اس در سپتامبر ۲۰۱۳ معرفی کرد.

اکنون که سه سال از رویداد مذکور می‌گذرد، نمی‌توانید از فروشگاه اینترنتی اپل، آیفونی بخرید که سنسور تشخیص اثرانگشت ندارد! بنابراین، همه چیز راجع به فناوری‌های نوین به خوبی کنترل می‌شود. این ثبات و دوام یک تجربه بسیار خوشایند برای توسعه‌دهندگان به شمار می‌آید؛ بنابراین آن‌ها به سرعت فناوری‌های جدید را پیاده‌سازی می‌کنند.

در مقابل، اندروید تنها در اکتبر ۲۰۱۵ پشتیبانی جهانی را برای سنسور‌های تشخیص اثرانگشت در نسخه مارشمالو معرفی کرد. جالب است بدانید قبل از این، تولیدکنندگان خود مجبور بودند تا این فناوری را در گوشی‌های هوشمند تولیدی پیاده سازی کنند و بدین ترتیب، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها نمی‌توانستند اطمینان داشته باشند که کاربران همگی تجربه مشابه و یکسانی از این فناوری به‌دست می‌آورند.

عملکرد بسیار خوب آی‌او‌اس در تمام دستگاه‌های اپل

از آنجا که اپل هر دو قسمت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های تولیدی خود را می‌سازد، بنابراین این دستگاه‌ها به خوبی با یکدیگر کار می‌کنند. تنها کافیست شروع به نوشتن یک ایمیل، سند و یا پیامک در یک دستگاه اپل بکنید و سپس، در دستگاه دیگر آن را ادامه دهید!

با برخورداری از Continuity، هنگامی که آیفون شما با دیگر دستگاه‌های اپل همگی درون یک شبکه وای‌فای قرار دارند، با استفاده از آی‌پد، آی‌پاد تاچ و یا مک خود اقدام به برقراری تماس تلفنی کنید! همچنین، در ادامه به‌روز‌رسانی macOS Sierra اواخر امسال، شما می‌توانید سندی را بر روی یک دستگاه اپل کپی کنید و آن را بر روی دستگاه دیگر پیست کنید. این امکان انتقال و سوییچ یکپارچه میان دستگاه‌ها بسیار کارامد و عالی به نظر می‌رسد.

در مقابل، هنگامی که قطعات مختلف یک گوشی‌ هوشمند توسط تولیدکنندگان مختلف تولید شود، این هماهنگی و یکپارچگی از میان می‌رود و موارد مذکور تنها در حالت یک رویا باقی می‌مانند!

لایتنینگ بسیار بسیار بهتر از میکرو یو‌اس‌بی است!

کانکتور Lightning اپل شاید به اندازه Micro USB شناخته شده و در حد یک استاندارد جهانی نباشد، اما قطعا قدرتمند‌تر است؛ میکرو یو اس‌بی به برق ۹ وات محدود است، در حالی که لایتنینگ می‌تواند با برق ۱۲ وات و یا بالاتر کار کند و نیز بر خلاف همتای خود، لایتنینگ را می‌توان به صورت دو رو استفاده کرد.

همچنین پین‌ها در لایتنینگ در یک قطعه محکم اطراف کانکتور نر بسته‌شده اند تا بدین ترتیب به هیچ‌گونه حفاظی برای مراقبت از آن‌ها نیاز نیست. دو طرفه بودن لایتنینگ یکی دیگر از مزایای آن است؛ به این معنی که شما می‌توانید هم از آن برای شارژ کردن آیفون و یا آی‌پد و هم دیگر لوازم جانبی مانند صفحه کلید استفاده کنید، اما میکرو یو‌اس‌بی ۲ تنها به صورت یک طرفه کار می کند. جالب این جاست که می‌توان از پورت لایتنینگ برای صدا هم بهره برد!

هدفون‌های لایتنینگ قادر به دریافت حجم بدون میرایی ۴۸kHz به صورت خروجی صوتی استریو دیجیتال از دستگاه‌های اپل هستند و همچنین می‌توانند ورودی دیجیتال تک ۴۸kHz را از یک میکروفون ارسال کنند.

تولید کنندگان می‌توانند دیگر قابلیت‌های کنترلی از راه دور را با توانایی تغییر حجم صدا، مکث و پخش صوتی و همچنین دکمه‌های نقشه برای اپلیکیشن‌های خاص با لایتنینگ تحقق بخشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها