عامل جنایت در نزاع خیابانی پس از 10 سال با رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.
کد خبر: ۸۷۱۷۳۰
بخشش جوان قاتل پس از 10 سال

به گزارش جام‌جم ، تحقیقات در این زمینه همزمان با مرگ مرد 37 ساله‌ای در یک نزاع خیابانی آغاز شد. آبان سال 84 اهالی خیابانی در ساوجبلاغ با سر و صدای مرد همسایه به خیابان آمده و متوجه نزاع او با دو پسر جوان شدند. مردان ناشناس با ضربات چاقو، جواد را مجروح و با موتورسیکلت از محل فرار کردند. با انتقال مرد مجروح به بیمارستان، او جانش را از دست داد. در تحقیقات از خانواده مقتول، آنها مدعی شدند جواد با دو برادر به نام‌های علی و مسعود اختلاف داشته و آنها عامل قتل هستند.

با دستگیری دو برادر، آنها به قتل اعتراف کرده و بازداشت شدند. اواخر سال 86 دو برادر در شعبه 74 دادگاه کیفری محاکمه شدند.

در ابتدای جلسه مسعود با قبول ارتکاب جنایت در دفاع از خود گفت: با مقتول چندسالی بود دوست بودم و در پی اختلاف مالی، پول‌هایم در اختیار او بود. چند بار از جواد خواستم پولم را پس دهد، اما او هر بار بهانه‌ای می‌آورد؛ چون در تنگنای مالی بودم روز حادثه او را در خیابان دیدم و بار دیگر موضوع پول را مطرح کردم. او مهلت خواست اما من عصبانی شدم و با چاقو وی را مجروح کردم. برادرم هیچ نقشی در قتل نداشت و ادعای سرقت برادرم از مقتول صحت ندارد.

با اظهارات پسر 32 ساله او به اتهام قتل عمد به قصاص و برادرش نیز به اتهام سرقت و معاونت در قتل به زندان محکوم شد.

با تائید حکم توسط قضات دیوان عالی کشور، مسعود در یک‌ قدمی قصاص قرار گرفت. در حالی که قرار بود حکم اعدام پسر جوان به زودی اجرا شود، خانواده جواد با حضور در دادسرای امور جنایی بدون قید و شرط و برای رضای خدا از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کرده و به پسر 32 ساله زندگی دوباره بخشیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها