خنده هیچ وقت از صورت علی کفاشیان دور نمی شود!
کد خبر: ۶۷۳۴۴۵
واکنش های جهانی به طنازی های کفاشیان

ظاهرا حواشی مربوط به تولید کننده البسه تیم ملی تمام شدنی نیست. اعتراض بازیکنان تیم ملی و صحبت های علی کفاشیان که در رسانه های خارج از کشور بازتاب داشته به یک طرف، بررسی ها نشان می دهد البسه تیم ملی که در داخل به فروش می رسد اصل نبوده و دارای ایرادات فراوان است ولی به قیمت البسه اصل به خریدار فروخته می شود!

سایت‌های قطری «کوره» و «دوری الکاس» ضمن بازتاب صحبت‌های کفاشیان و ملی پوشان، به نوعی لباس بازیکنان تیم ملی ایران در آستانه مسابقات جام جهانی را دست مایه خود قرار داده‌اند. در بخشی از گزارش این سایت‌ها آمده است: «فدراسیون فوتبال ایران از بازیکنان تیم ملی این کشور خواست تا لباس‌هایشان را با لباس بازیکنان تیم مقابل در مسابقات جام جهانی برزیل عوض نکنند». نشریه «بیلد» آلمان در این باره نوشت: «در تاریخ 16 ژوئن 2014 (26 خرداد) شاگردان کارلوس کی‌روش به دیدار نیجریه خواهند رفت ولی بازنده این دیدار نیجریه خواهد بود که پس از سوت پایان بازی دست خالی باید زمین مسابقه را ترک کند چون فدراسیون فوتبال ایران بازیکنان تیم ملی را از تعویض پیراهن خود با بازیکنان تیم‌های دیگر در جام جهانی 2014 برزیل منع کرده است». «بیلد» در ادامه نوشت: دلیل این ممنوعیت «شرم‌آور» برای کشوری که غنی از نفت است مشکلات مالی برای تهیه پیراهن بیشتر است. علی کفاشیان هم در توضیح این ماجرا گفت:ما نمی‌توانیم در هر بازی به بازیکنان‌مان یک پیراهن بدهیم و بازیکنان باید در استفاده از پیراهن صرفه‌جویی کنند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «بازیکنان و مربی تیم ایران از کیفیت این پیراهن‌ها که تولید کمپانی پوشاک ورزشی «آل اشپورت» آلمان است ناراضی هستند. علیرضا حقیقی، دروازه‌بان 26 ساله تیم ملی با یک متر و 93 سانتی‌متر قد با نارضایتی از کیفیت پیراهن‌های ایران گفت که پیراهن سایز XL او پس از شسته شدن آب رفته است. البته کفاشیان در پاسخ به این موضوع گفت: بازیکنان نباید پیراهن خود را با آب گرم بشویند.»

رسانه‌های دیگری هم همچون «رادیو پروگرام دل‌پرو» پرو و سایت «rionegro.com.ar» آرژانتین این موضوع را بازتاب داده‌اند. سایت نشنال امارات عنوان کرد جوراب‌ها و کفش‌های تنگ آماده‌سازی تیم ملی ایران را تحت تاثیر قرارداده است. در این گزارش عنوان شده سرمربی و بازیکنان ایران معتقدند اسپانسر لباس تیم ملی امکانات کافی در اختیارشان نگذاشته است.

بعد از این حرف و حدیث ها بود که کفاشیان متوجه اشتباه خود شد و به همین دلیل صحبت های قبلی اش را به گونه دیگری جلوه داد و به گونه ای صحبت کرده که انگار برای اولین بار است با بحث اسپانسرینگ تیم ملی در جام جهانی روبرو می شویم وی به ایرنا گفت: «تیم ملی فوتبال ایران یک حامی (اسپانسر) خارجی برای تامین لباس دارد و مشکلی در این زمینه ندارد. طبق قراردادی که با اسپانسر داریم شرکت آل اشپورت هر تعداد که پیراهن و لباس بخواهیم مجانی به ما می دهد.»

کفاشیان با بیان این که تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی مشکل مالی هم ندارد و تمام هزینه های سفر و حضور در برزیل برعهده فیفا می باشد و دولت هم کمک مالی کرده است، گفت: «توصیه من به بازیکنان این بود که اگر برای یک بازی دو دست لباس به شما دادند، آنها را تا پایان بازی نگهدارید و در پایان بازی هر کاری خواستید بکنید.»

وی گفت: «من به بازیکنان نگفته ام که در جام جهانی حق ندارند، پیراهن های خود را بعد از بازی با بازیکنان حریف عوض کنند و یا به مردم هدیه بدهند، تصمیم با خودشان است و هرکاری خواستند بعد از مسابقه با لباس های شان می توانند انجام دهند. (خانواده بزرگ ورزش )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها