دانستنی‌های مفید برای والدین

طریقۀ نصب صندوق پستی در ذهن کودکان!

تحقیقات نشان می‌دهد، کودکانی که اقدام به چنگ زدن، لمس و حس کردن، چشیدن و حتی پرتاب اشیاء اطراف خود – بویژه مواد غذایی – می‌کنند، ‌ از توانایی بهتری در یادگیری برخوردار هستند.
کد خبر: ۶۵۰۱۷۰

جام جم سرا: کثیف کاری کودکان شاید برای والدین چندان خوشایند نباشد، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این رفتار می‌تواند درک کودک از دنیای اطراف خود را افزایش دهد. در تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه آیوا، توانایی یادگیری ۷۲ کودک ۱۶ ماهه با قرار دادن اشیاء مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت؛ محققان ۱۴ شیئ غیر جامد مانند مربای توت فرنگی، ‌پنیر، ‌ سس شکلات و سوپ را در دسترس کودکان قرار داده و نام هرکدام از اشیا را با کلمات ساده‌ای مانند dax یا kiv به کودکان یاد دادند. چند دقیقه بعد‌‌ همان اشیاء در اشکال متفاوت در اختیار کودکان قرار داده و از آن‌ها خواسته شد که این اشیا را شناسایی کنند.
نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، کودکانی که بیشتر کثیفکاری کرده و اقدام به چنگ زدن، برداشتن و بردن شیء به سمت دهان کرده بودند، نام اشیاء بیشتری را در مقایسه با کودکان تمیز و مرتب به خاطر سپرده بودند.
شانس شناسایی درست اشیاء در کودکان با رفتار کثیف‌کاری ۷۰ درصد اعلام شده است که این آمار برای کودکان تمیز و مرتب تنها ۵۰ درصد است. در بخش دیگری از این مطالعه کودکان به دو گروه تقسیم شدند و یگ گروه روی صندلی‌های بلند و گروه دیگر روی میز نشانده شدند؛ کودکانی که روی صندلی بلند‌تر بودند، عملکرد‌شناختی بهتری در مقایسه با گروه دوم داشتند، چراکه امکان لمس و کثیف کاری بیشتری برای آن‌ها فراهم شده بود.
دکتر «لاریسا ساموئلسون» نویسنده ارشد این مطالعه تأکید می‌کند: بازی کردن و لمس اشیاء مختلف می‌تواند مهارت یادگیری کودک را بشدت تقویت کند.
نتایج این مطالعه در مجله Developmental Science منتشر شده است.|ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها