پژوهشگران طبق مطالعه‌ای که بتازگی انجام داده‌اند دریافته‌اند که بهترین روش برای یادآوری مطالب نوشتن آن‌ها با دست است. این یافته برای آن دسته افرادی که در سالهای اخیر و با پیشرفت تکنولوژی قلم و کاغذ را‌‌ رها کرده و به تایپ رو آورده‌اند اهمیت دارد.
کد خبر: ۶۶۷۰۲۹

جام جم سرا:
به گزارش دیلی میل، محققان دانشگاه پرینستون در آمریکا می‌گویند اگر می‌خواهید مطالبی را به یاد آورید بهترین روش برداشتن خودکار و کاغذ و نوشتن آن مطالب بر روی کاغذ است.
در این مطالعه روان‌شناسان به بررسی یادآوری مطالب توسط دانشجویان پس از ارائه یک سخنرانی پرداختند.
به نقل از ایرنا، محققان متوجه شدند: دانشجویانی که در حین ارائه سخنرانی از آن یادداشت برمی‌داشتند مطالب را بهتر درک کرده بودند و آن‌ها را بهتر به یاد می‌آوردند.
پام مولر که ریاست این مطالعه را در دانشگاه پرینستون بر عهده داشت گفت: دانشجویانی که از سخنرانی یادداشت بر می‌داشتند گذشته از اینکه به یادداشت خود نگاه می‌کردند یا نمی‌کردند اما باز هم می‌توانستند مطالب آن را به یاد آورند.
وی افزود: با این حال نتایج ما نشان می‌دهد دانشجویانی که برای یادداشت برداشتن از لپ تاپ استفاده کرده بودند به خوبی آنهایی که یادداشت خود را بر خودکار و کاغذ نوشته بودند نمی‌توانستند مطالب را به یاد آورند.
این مطالعه که در مجله Psychological Science منتشر شده است نشان می‌دهد که عمکلرد کاربران رایانه در مورد سوالات مفهومی به مراتب بد‌تر بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۰
جالب بود !
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها