خواهران غریب
دنیا پر از جفتهای پنهانی است؛ پر از آدمهایی که شبیه ما هستند اما در جایی دیگر نفس میکشند. من با لبخند یکی از این جفتها قد کشیدم. با جداییشان گریه کردم و با پیوند دوبارهشان به خودم قول دادم روزی آدم غریبم را پیدا کنم.
دنیا پر از جفتهای پنهانی است؛ پر از آدمهایی که شبیه ما هستند اما در جایی دیگر نفس میکشند. من با لبخند یکی از این جفتها قد کشیدم. با جداییشان گریه کردم و با پیوند دوبارهشان به خودم قول دادم روزی آدم غریبم را پیدا کنم.
من نمیدانم اولین انیمیشنی که در زندگی دیدم، کدام انیمیشن بود اما وقتی مجموعه تسلسلی انیمیشنهای ذهنم را مرور میکنم در آن نقطهای که دیگر چیزی قبلش خاطرم نیست، به گربههای اشرافی میرسم. یادم است وقتی سیدیاش را هدیه گرفتم، آنقدر دیدمش که خودم را در عوالم کودکی یکی از شخصیتهای فیلم تصور میکردم. احساس میکنم همه ما در کودکی شبیه حیوانی بودهایم. بعضی بچهها مثل موشاند؛ ریزاندام با دماغی کشیده و نوعا با عینکی گرد!
در دهههای اخیر، از تاریخنویسی روایی قدیم به تاریخ نگاری انتقادی روی آوردهایم، اما میزان موفقیت را باید بسنجیم. اگر موافق باشید میخواهیم با شما به بازبینی دستاوردمان در «تاریخ نگاری انتقادی» بپردازیم.
مطالعات گسترده صورت گرفته پیرامون فرهنگ عامه و بررسی نتایج حیرت انگیز حاصل از آن نشان می دهد؛ از زمان پیدایش انسان های اولیه تا کنون که آغاز آن به چهارصد هزار سال گذشته بازمی گردد؛ اغلب مادران جهان در سرزمین های مختلف، با هر زبانی که می توانست؛ اندکی هم قابل درک باشد؛ پیوسته برای کودکان دلبندشان لالایی می خواندند؛ تا به لطف کلام آهنگین این نغمه های خیال انگیز، که عاشقانه ترین ترانه آنها نیزتلقی می شود؛ احساسات لطیف و عواطف محبت آمیزخود را در گوش هوش فرزندان شان، صمیمانه زمزمه کنند.
تقریبا از۵۰سال پیش یعنی از اواسط دهه ۴۰ شمسی، بهنوعی سینمایی که در رابطه با کودکان و نوجوانان قلمداد میشد، ظاهرا در ایران مورد حمایت قرار گرفت. ازهمان سالی که نخستین جشنواره بینالمللی در این مملکت تحت عنوان «جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان» برپا و بهدنبال آن نهادی هم بهنام «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» تاسیس شد که گویا قرار بود جهت انتشار کتاب و ساخت فیلم و انیمیشن برای گروههای مختلف سنی تا ۱۷سال اهتمام ورزد.
۷ اکتبر چه بود؟ واقعیتی که از پیش قربانی یک خیال، افسانه، وهم اسطورهای و رویاپردازی شد و زندگی را از کف داد؟ هستی انسانی که فریب نمایشی مثل فرمانروا ته جویونگ را خورد؟ یا یک نقشه شیطان بزرگ و فرعونیت سامری یهود و جادوی سرمایه جهانی بود برای پیشبرد نقشهای ۷۵ ساله که ریشه سیطره خداستیزانه اش بر جهان با صورتک تورات تحریف شده و دین پیامبر اولوالعزم حضرت موسی کلیمالله، نهتنها از رنسانس و نفوذ اقلیتی نماد بندگی شیطان برای سلطه برجهان در دوران جدید اوج گرفت، بلکه از همان زمان حیات حضرت موسی (ع) و سرکشی شیطانی سامری خیانت و بندگی شیطان شروع شد و خائنان و تحریفگران دین موسی (ع)، پس از قرنها ویرانگری دین خدا و خرابکاری و تحریفگری با نفوذ در مسیحیت و امپراتوری ایران و روم و حتی اسلام، علیه حق توطئه کردند. آنان بهعنوان یک اقلیت باهوش قومی و استراتژی و کارشان نفوذ در جریانهای بزرگ قدرت و ادیان توحیدی بود مسیحیت زهد پیشه را با این نفوذ تبدیل به کلیسای اشرافی و رباخوار کردند تا رسید به زمان دین خاتم. حسد و شکستشان در احاطه بر دین خاتم در متن یهودیت و تدبیر الهی در گزینش ریشهدار پیامبر خاتم در فرزندان حضرت اسماعیل خشم و حسد و انتقام شیطان و دیوان را برانگیخت و از همان زمان ولادت رسول اعظم (ص) توطئه جدید آغاز شد. کاری که پیشینه کشتار و کشتار پیامبران را داشت با توطئههای جدید علیه اسلام تداوم یافت و به جنگ با اسلام و محتملا مسمومیت رسول اکرم (ص) و تحریک به قتل اوصیاء و تسلط بر منافقان و امویان و ایفای نقش وزارت یزید با تقاب رومی و تحریک ظاهرا ونجلسی و در اصل یهودی این شاه فاسد تداوم پیدا کرد و عاشورا و جنگ با ائمه اطهار (ع) و شکنجه یهودی در سیاهچال بر امام کاظم (ع) و نفوذ در مامون از طریق یهودیت ایران و... جنایتها بهوجود آوردند که تا زمان محمدبن متوکل، معتمد و پس از او معتضد و تلاش برای نابودی حجت بن الحسن العسکری امام زمان و موعود موجود (عج) این نفوذ ادامه یافت و پس از غیبت این توطئه شدت گرفت؛ و حالا رنسانس عصر نویی از نفوذ یهودیت سامری و دینستیزی شروع شد.
این یک سوء تفاهم است که تصور شود حالا دارم از کار نکردن ، آسودگی ، عدم بردباری و حمل مصائب و امانت رسانه ملی حرف می زنم، مطلقا چنین نیست.
همایون شجریان دقایقی پیش با انتشار متنی در صفحه شخصی خود، از درگذشت مادرش خبر داد.
چه وقت درشرایطی که برای حفظ کرامت انسانی و شرافت ملی و استقلال مان نیازمند مقاومتیم و باید آماده سلحشوری و دفاع و جانبازی باشیم ، روح پاسفیستی و "صلح" طلبی و تسلیم در پیش گرفته می شود .
موضوع، امیدواری است. دشمنان تلاش میکنند بهویژه در نسل جوان این امید را از بین ببرند. در این شرایط، چگونه میتوان امیدواری را در میان مردم و نسل جوان تقویت کرد و پرسشهایی در این راستا، بینشافروز ما در گفتوگو با استاد حسینخانی خواهد بود.