۱۲ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۵۷
نمایش «ذرات آشوب» بهکارگردانی ابراهیم پشتکوهی از تازهترین اثر این کارگردان است که اینروزها در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه میرود. پشتکوهی که در سالهای گذشته با آثاری متاثر از فرهنگ، آیینها و زیست جنوب ایران شناخته شده است، در این نمایش نیز بهسراغ جهانی رفته که از جنوب ایران یعنی زادگاهش سرچشمه میگیرد. این نمایش در گذشته یکنوبت دیگر با گروه بازیگران دیگری روی صحنه رفته و حالا همزمان با آتشبس و مسائلی که در تنگه هرمز و خلیجفارس بهوجود آمد، دوباره روی صحنه رفته است. ناگفته نماند که افتتاحیه این نمایش هم به خانوادههای شهدای ناو دنا و چند نفر از بازماندگان این حمله ناجوانمردانه تقدیم شد که از همه آنها با حضورشان روی صحنه تقدیر بهعمل آمد. ذرات آشوب به مقاومت مردم در برابر پرتغالیها و رهایی از یوغ آنها میپردازد. بهتعبیر دیگر که البته جزو خلاصه نمایش است، میتوان گفت داستان خیزش مردم در بستر عشق و خون است که جنون و جادوی جنوب را بههمراه موسیقی زنده بهتصویر میکشد.