۵۲۵ بازی خطرناک
شاید هیچگاه تصور نکنید بازی سرگرمکنندهای که ساعتها وقت شما و فرزندتان را پر میکند، ابزاری در دست رژیم صهیونیستی برای نفوذفرهنگی، جاسوسی اطلاعاتی وکسب درآمد ازجیب ایرانیان است.
شاید هیچگاه تصور نکنید بازی سرگرمکنندهای که ساعتها وقت شما و فرزندتان را پر میکند، ابزاری در دست رژیم صهیونیستی برای نفوذفرهنگی، جاسوسی اطلاعاتی وکسب درآمد ازجیب ایرانیان است.
مخاطبشناسی برای بازیسازان ایرانی، نه یک مزیت بلکه یک ضرورت است. شناخت دقیق مخاطبان برای بازیسازان ایرانی در بازاری که همزمان با پتانسیلهای داخلی و چالشهای جهانی دست و پنجه نرم میکنند، کلید موفقیت و بقاست. این شناخت باید شامل درک عمیق از ویژگیهای دموگرافیک، روانشناختی، فرهنگی و رفتاری بازیکنان ایرانی باشد و تفاوتهای آنها با مخاطبان جهانی را در نظر بگیرد.
در صنعت بازیسازی ایران که با وجود چالشها، پتانسیلهای فراوانی دارد، درک عمیق روانشناسی بازیکنان از اهمیت حیاتی برخوردار است. بازیسازان ایرانی برای خلق آثاری که نهتنها در بازار داخلی موفق باشند، بلکه بتوانند در عرصه جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشند، باید فراتر از جنبههای فنی و هنری، به ذهن و احساسات مخاطب بپردازند. روانشناسی به آنها کمک میکند مکانیزمهایی طراحی کنند که بازیکنان ایرانی را به طور مؤثر درگیر کرده و تجربیاتی معنادار و بهیادماندنی برایشان رقم بزند.
بازی دیگر مثل گذشته فقط یک سرگرمی محسوب نمیشود بلکه بخشی از فرهنگسازی است که نقش مهمی در تربیت کودکان و نوجوانان برعهده دارد و از سوی دیگر به یک منبع درآمد تبدیل شده. اکنون شرکتهای بازیسازی در جهان توانستهاند با تغییر و تحولی که ایجاد میکنند، مخاطبان خود را در نقاط مختلف جهان شناسایی کرده و درآمد زیادی از محل تولید این بازیها داشته باشند.
جزئیات جدیدی از بازی شبح یوتِـی (Ghost of Yotei ) با انتشار تریلر جدید آن رونمایی شد. استودیوی Sucker Punch با انتشار تریلری خیرهکننده در مراسم State of Play سپتامبر ۲۰۲۴، تاریخ عرضه این بازی انحصاری پلیاستیشن ۵ را دوم اکتبر ۲۰۲۵ (۱۰مهر ۱۴۰۴) اعلام کرد.
بازیهای ویدئویی،درست مانندهر هنر پیچیده و چندلایه دیگری،گاهی برای درک و پذیرش، نیاز به صبر و زمان دارند.عناوینی که در لحظه نخست عرضه، بهخاطر نوآوریهای ساختاری،گرافیک غیرمتعارف یا روایت متفاوت،نتوانستند توجه گیمرها را جلب کنند امابا گذرروزگار و بلوغ ذائقه مخاطبان، ارزش واقعی خود را آشکار ساختند.
مراسم رونمایی از کنسول جدید نینتندو سوییچ۲ با یک خبر بزرگ همراه بود. استودیوی بازیسازی مشهور، فرامسافتور، از بازی جدید خود به نام The Duskbloods (خون غروب) رونمایی کرد.
صنعت بازیهای ویدئویی امروزه به یکی از قدرتمندترین ابزارهای فرهنگی و رسانهای تبدیل شده است. با میلیاردها دلار درآمد سالانه و میلیونها بازیکن در سراسر جهان، بازیهای ویدئویی نهتنها سرگرمیهایی جذاب است بلکه ابزاری مؤثر برای انتقال پیامهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محسوب میشود.
استیم به عنوان یکی از محبوبترین پلتفرمهای بازیهای رایانهای، مجموعهای قابل توجه از بازیهای رایگان را ارائه میدهد که باوجود رایگان بودن، تجربههای بینظیری را برای گیمرها فراهم میکنند.
اگر اخبار دنیای بازیهای ویدئویی را دنبال کرده باشید، حتما متوجه شدهاید که شرکت یوبیسافت درسالهای اخیر با شکستهای متعددی روبهرو شده است. بررسی عملکرد جدیدترین عناوین این ناشر فرانسوی،ازجمله Star Wars Outlaws، Skull and Bones و XDefiant، نشان میدهد که این بازیها چه از نظر نقدهای منتقدان و چه از نظر فروش نتایج ضعیفی داشتهاند.البته این قاعده همیشگی نبوده و گاهی استثناهایی نیز دیده میشود.