جنگ الگوریتم‌ها

جنگ الگوریتم‌ها

۱۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۹

هوش مصنوعی، پدیده نوظهور و انقلابی عصر دیجیتال، مانند هر ابزار قدرتمند دیگری، دارای کاربری‌های چندگانه است. این فناوری که می‌تواند در پزشکی، صنعت و آموزش تحول‌آفرین باشد، در سال‌های اخیر وجه دیگری از خود را در میدان‌های نبرد به نمایش گذاشته و به یک سلاح استراتژیک و بازیگر خاموش در جنگ‌های مدرن، از‌جمله جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بدل شده است.

۵۲۵ بازی خطرناک

۵۲۵ بازی خطرناک

۱۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱

شاید هیچ‌گاه تصور نکنید بازی سرگرم‌کننده‌ای که ساعت‌ها وقت شما و فرزندتان را پر می‌کند، ابزاری در دست رژیم صهیونیستی برای نفوذفرهنگی، جاسوسی اطلاعاتی وکسب درآمد ازجیب ایرانیان است.

مخاطب شناسی؛ حلقه مفقوده بازی‌سازان ایران

مخاطب شناسی؛ حلقه مفقوده بازی‌سازان ایران

۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۶

مخاطب‌شناسی برای بازی‌سازان ایرانی، نه یک مزیت بلکه یک ضرورت است. شناخت دقیق مخاطبان برای بازی‌سازان ایرانی در بازاری که همزمان با پتانسیل‌های داخلی و چالش‌های جهانی دست و پنجه نرم می‌کنند،  کلید موفقیت و بقاست. این شناخت باید شامل درک عمیق از ویژگی‌های دموگرافیک، روان‌شناختی، فرهنگی و رفتاری بازیکنان ایرانی باشد و تفاوت‌های آنها با مخاطبان جهانی را در نظر بگیرد.

روان‌شناسی؛ کلید موفقیت بازی‌سازان ایرانی

روان‌شناسی؛ کلید موفقیت بازی‌سازان ایرانی

۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۱

در صنعت بازی‌سازی ایران که با وجود چالش‌ها، پتانسیل‌های فراوانی دارد، درک عمیق روان‌شناسی بازیکنان از اهمیت حیاتی برخوردار است. بازی‌سازان ایرانی برای خلق آثاری که نه‌تنها در بازار داخلی موفق باشند، بلکه بتوانند در عرصه جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشند، باید فراتر از جنبه‌های فنی و هنری، به ذهن و احساسات مخاطب بپردازند. روان‌شناسی به آنها کمک می‌کند مکانیزم‌هایی طراحی کنند که بازیکنان ایرانی را به طور مؤثر درگیر کرده و تجربیاتی معنادار و به‌یاد‌ماندنی برای‌شان رقم بزند.

بازی، بازوی فراموش‌شده فرهنگی

بازی، بازوی فراموش‌شده فرهنگی

۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۶

بازی دیگر مثل گذشته فقط یک سرگرمی محسوب نمی‌شود بلکه بخشی از فرهنگسازی است که نقش مهمی در تربیت کودکان و نوجوانان برعهده دارد و از سوی دیگر به یک منبع درآمد تبدیل شده. اکنون شرکت‌های بازی‌سازی در جهان توانسته‌اند با تغییر و تحولی که ایجاد می‌کنند، مخاطبان خود را در نقاط مختلف جهان شناسایی کرده و درآمد زیادی از محل تولید این بازی‌ها داشته باشند.

ماجراجویی در سرزمین‌های مرگبار

تاکنون چه اطلاعاتی از بازی شبح یوتی منتشر شده؟

ماجراجویی در سرزمین‌های مرگبار

۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۱

جزئیات جدیدی از بازی شبح یوتِـی (Ghost of Yotei ) با انتشار تریلر جدید آن رونمایی شد. استودیوی Sucker Punch با انتشار تریلری خیره‌کننده در مراسم State of Play سپتامبر ۲۰۲۴، تاریخ عرضه این بازی انحصاری پلی‌استیشن ۵ را دوم اکتبر ۲۰۲۵ (۱۰مهر ۱۴۰۴) اعلام کرد.

بازی‌هایی که دیر درک شدند

۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۰۲

بازی‌های ویدئویی،درست مانندهر هنر پیچیده و چندلایه دیگری،گاهی برای درک و پذیرش، نیاز به صبر و زمان دارند.عناوینی که در لحظه نخست عرضه، به‌خاطر نوآوری‌های ساختاری،گرافیک غیرمتعارف یا روایت متفاوت،نتوانستند توجه گیمرها را جلب کنند امابا گذرروزگار و بلوغ ذائقه مخاطبان، ارزش واقعی خود را آشکار ساختند.

طلای انحصاری نینتندو سوییچ۲

به بهانه انتشار خبر و تریلری از بازی The Dusk bloods، هرآنچه که از این بازی اعلام شده را مرور کرده‌ایم

طلای انحصاری نینتندو سوییچ۲

۲۴ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۱

مراسم رونمایی از کنسول جدید نینتندو سوییچ۲ با یک خبر بزرگ همراه بود. استودیوی بازی‌سازی مشهور، فرام‌سافتور، از بازی جدید خود به نام The Duskbloods  (خون غروب) رونمایی کرد.

دنیای بازی؛ صحنه جنگ نرم‌

بررسی نمونه‌هایی از جنگ نرم در دنیای بازی‌ها

دنیای بازی؛ صحنه جنگ نرم‌

۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۳

صنعت بازی‌های ویدئویی امروزه به یکی از قدرتمندترین ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای تبدیل شده است. با میلیاردها دلار درآمد سالانه و میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان، بازی‌های ویدئویی نه‌تنها سرگرمی‌هایی جذاب است بلکه ابزاری مؤثر برای انتقال پیام‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود.

گیمرها آماده بازی

به مناسبت تعطیلات نوروزی برترین بازی‌های رایگان آنلاین را معرفی کرده‌ایم

گیمرها آماده بازی

۱۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

استیم به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازی‌های رایانه‌ای، مجموعه‌ای قابل توجه از بازی‌های رایگان را ارائه می‌دهد که باوجود رایگان بودن، تجربه‌های بی‌نظیری را برای گیمرها فراهم می‌کنند.

۱بعدی