آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال در گفت و گو با روزنامه جنجالی گازتا دلو اسپور ایتالیا حرف های عجیبی را به زبان آورده است.
کد خبر: ۱۲۴۱۸۳۱
حرف های عجیب و غریب آندره آ استراماچونی درباره استقلال در روزنامه ایتالیایی!

به گزارش جام جم آنلاین ، پنج روزی می شود که آندره آ استراماچونی از ایران رفته و تکلیف نیمکت سرمربیگری تیم استقلال نامشخص است. هیئت مدیره باشگاه از اخبار خوش در آینده ای نزدیک خبر می دهند اما در فاصله یک روز تا بازی استقلال و شاهین، خبری از استراماچونی در ایران نیست.

این سرمربی که در روزهای حضور در ایتالیا مصاحبه های فراوانی انجام داده، در یکی از آخرین اظهارنظر ها به گاتزتا حرف های عجیبی زده است. بخش هایی از صحبت های او را اینجا بخوانید:

چه شد که به ایران رفتی؟

تابستان از طریق خطیر که ایجنت سابق فیفا بوده و سابقه مرا در اینتر و لیگ اروپا پیگیری کرده بود، تماس گرفتند و من به ایران رفتم تا یک قرارداد دو ساله امضا کنم. مدتی بعد، خطیر استعفا داد و من تنها کسی را که به فوتبالم آشنایی داشت، از دست دادم. از آنجا کابوس من شروع شد. مثلا به من یک مرکز ورزشی خیلی لوکس و خوب نشان دادند اما بعد از آن ما چند ما اصلا نمی توانستیم تمرین کنیم و هیچ زمینی برای تمرین نداشتیم.

وضعیت نقل و انتقالات چطور بود؟

آنجا هم عملکرد خوبی نداشتند. یک مثال این موضوع، میلیچ بود که برای جذب او هم مشکلاتی داشتیم. ایجنت میلیچ، بازیکن سابق ناپولی و فیورنتینا بعد از 4 روز که در تهران بود، قرارداد را بست. در این مقطع بازیکن منتظر بلیت هواپیما بود تا به ما ملحق شود. باشگاه کمی زمان خرید و من تماسی با رئیس باشگاه گرفتم تا گارانتی بخواهم. پول بلیت میلیچ را من دادم. او حتی بعد از 8 ساعت که در فرودگاه بود، ویزایش کنسل شد و او را به دبی برگرداندند. آنجا من استعفا دادم ولی پذیرفته نشد و باشگاه فردای آن روز موضوع را حل کرد.

اتفاقات بازی اول تو در ایران

در تبریز اتفاقات عجیبی افتاد. وقتی به نیمکت رسیدم، دیدم مترجم ندارم و غیب شده است. در شرایط عجیبی گرفتار شدم و گفتم چرا هیچکس انگلیسی حرف نمی زند؟ بدشانسی هم آوردیم که دقیقه 96 گل خوردیم و باختیم.

مترجم آخر چه شد؟

روی سکو بود! فکر می کنم چون مجوز ورود به زمین را نداشت. بعد از آن هم فدراسیون فوتبال ایران مسئولیتی را قبول نکرد و افراد تیم ما همه ساکت بودند و نگاه می کردند. در زمین من متوجه شدم تیم روبرو 20 بازیکن دارد و ما فقط 18 نفر داشتیم. پرسیدم چرا اینطور است؟ گفتند چون می توانستی بازیکن زیر 23 سال هم از بیرون لیست بیاوری در حالی که من 5 نفر را در خانه نگه داشته بودم. آن روز واقعا دیوانه کننده بود. بدون مترجم و بعد هم آن اتفاقات افتاد در زمین.

ولی الان دو مترجم داری؟

دو مترجم داشتم. یکی برای مسائل فوتبالی بود و یکی برای کنفرانس مطبوعاتی. اما به دومی اعتماد ندارم چون یک حرف هایی در ترجمه از خودش می گوید. ابتدا می خواستند مترجم ایتالیایی حرف بزند اما من قبول نکردم و گفتم مترجم انگلیسی باشد. اینطوری حداقل تعداد بیشتری متوجه می شوند من چه می گویم. ضمن اینکه قدرت مترجم باشگاه هم کمتر می شد. ابتدای بازی دوم به باشگاه اطلاع دادم که یک مترجم دیگر می خواهم و بدون این شرایط صحبت نمی کنم. قبول کردند و باز دوباره همان مترجم را فرستادند. من هم کنفرانس را برگزار نکردم. (تا الان هم با مطبوعات صحبت نکرده ام) بعد مستقیم به فرودگاه رفتم. برای اینکه بازی های ملی بود و می خواستم دو روز را با خانواده ام در رم باشم. اما در فرودگاه جلوی من را گرفتند و گفتند ویزای توریستی ات باطل شده است.

چطور استقلال باید همه اینها را مدیریت کند؟

پرسپولیس که چند سال است که قهرمان می شود، به همراه استقلال تنها باشگاه هایی هستند که در این حد دولتی هستند. احساس می کردم همه چیز تحت کنترل است. یک بار به من گفتند مراسمی برای یک فوتبالیست قدیمی استقلال گرفته شده و از من خواستند که به آنجا بروم. من گفتم نمی توانم بیایم چون کار دارم و شما یک ساعت مانده به شروع مراسم به من خبر دادید. از سوپرمارکت بیرون آمدم و یک تاکسی مرا سوار کرد. به تلفن همراه این تاکسی زنگ زدند و از او خواستند مرا به جای خانه، به مراسم ببرد. بعد از این ماجرا می ترسیدم بیرون از خانه بروم چون فکر می کردم تحت کنترل هستم.

پس مشکل تنها مدیریت باشگاه استقلال نیست

فتحی که الان استعفا داده و 5 عضو هیئت مدیره را وزارت ورزش انتخاب می کند. برای همین این اتفاق ها می افتد. من الان فقط به بازی شاهین بوشهر فکر می کنم که باید جمعه برگزار می شد اما به خاطر مشکلات نظم عمومی، شنبه برگزار می شود. بعد از این مشکل اخیر، باشگاه در تلاش است که پول من را بدهد. اگر این مشکلات هم حل شود، باز زمان خیلی کمی برای حضور روی نیمکت باقی می ماند اما باز مهم این است که به مسیر قبلی برگردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها