مسعود شجاعی یکی از چهره‌های با سابقه فوتبال ایران محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۰۹
رکورد قابل توجه مسعود شجاعی در انتخابی جام جهانی

به گزارش جام جم آنلاین ، 90 نوشت: این بازیکن تابستان سال گذشته، سومین حضور خود را در مرحله نهایی جام‌جهانی تجربه کرد و با بازی در جام‌های جهانی 2006، 2014 و 2018 به تنهایی رکورددار تاریخ فوتبال ایران شد. رکورد شجاعی ادامه یافت.

او در جام‌ملتهای آسیا 2019 برای چهارمین بار در این تورنمنت حضور یافت تا با رکورد تاریخ فوتبال ایران برابر شود.

مسعود شجاعی در لیست بازیکنان تیم ملی برای اولین دیدار مقدماتی جام جهانی 2022 برابر هنگ‌کنگ حضور دارد و می‌تواند در رکوردشکنی، هت‌تریک کند.

کاپیتان تیم ملی در صورت بازی در این مسابقه رکوردی دیگر به نام خود ثبت خواهد کرد و با 5 دوره حضور در مقدماتی جام‌جهانی رکورددار فوتبال ایران خواهد شد.

بیش از این بازیکنان شاخصی نظیر جواد نکونام، یحیی گل‌محمدی، علی دایی، کریم باقری و علی کریمی در 4 دوره مقدماتی جام‌جهانی بازی کرده بودند ولی هیچ کدام مجال بازی در پنجمین دوره را پیدا نکردند.

مسعود شجاعی در مقدماتی جام جهانی 2006 تنها 20 دقیقه مقابل لائوس بازی کرد. شجاعی در مقدماتی جام جهانی 2010 جزو بازیکنان اصلی تیم ملی بود و در 12 مسابقه حضور داشت.

این بازیکن در مقدماتی جام جهانی 2014، چهار بار و در مقدماتی جام جهانی 2018، 7 مرتبه به زمین رفت و در صورت بازی در این دوره به تنهایی رکورددار تاریخ تیم ملی ایران خواهد شد.

رکورد 5 دوره حضور در مقدماتی جام‌جهانی در فوتبال ایران بی‌نظیر و در فوتبال جهان کم نظیر محسوب می‌شود و تنها بزرگانی نظیر کریستیانو رونالدو و رافائل مارکس به این حد نصاب رسیده‌اند.

شجاعی رکورددار بیشترین حضور در مقدماتی جام‌جهانی است ولی علی دایی با 51 بازی بیشترین تعداد بازی را برای تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها