تیم های ملی والیبال ایران و کوبا در انتخابی المپیک به مصاف یکدیگر می روند.
کد خبر: ۱۲۲۱۹۴۸
والیبال انتخابی المپیک/  ایران و کوبا؛ پس از 23 سال

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی والیبال ایران روز جمعه برابر کوبا در انتخابی المپیک به میدان می رود.

مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2020 توکیو در گروه E در حالی در روسیه آغاز می‌شود که تیم ملی ایران برای نخستین بار در 23 سال گذشته در مسابقات انتخابی المپیک به مصاف کوبا می‌رود.

تورنمنت سن‌پترزبورگ با حضور 4 تیم ایرات،‌ روسیه، کوبا و مکزیک از روز جمعه آغاز می‌شود و ایران و کوبا، برگزار کننده بازی نخست هستند. ایران و کوبا در مسابقات مهم جهانی تا کنونو 8 بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که 4 مسابقه نخست (1991 تا 2011) را کوبا برده ولی در 4 مسابقات اخیر (2013 تا 2018)،‌ تیم ملی ایران برنده بوده است. تنها رویارویی 2 تیم در المپیک مربوز به سال 2016 ریو بوده که کوبا 3 بر صفر مغلوب شاگردان رائول لوزانو شد.

تیم ملی والیبال ایران تاکنون یک بار در بازی‌های آلمپیک حاضر بوده که کار خود را با عنوان پنجمی مشترک در سال 2016 به پایان برده است.

تیم ملی کوبا پیش از این 7 بار به المپیک رسیده و بعد از آمریکا با 11 حضور در المپیک، بیشترین آمار را در منطقه آمریکای شمالی و مرکزی دارد. کوبایی‌ها در سال‌های 1984 و 1988 نیز، جواز حضور در المپیک را کسب کردند ولی این بازی‌ها را تحریم کردند. بهترین نتیجه کوبا در المپیک، مدال برنز سال 1976 بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها