سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی با چین مهم‌ترین مسابقه ماست.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۶۰
کی روش: افتخار می‌کنم که شاگرد لیپی بودم / آماده ماجراجویی هستیم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از دیدار با چین اظهار داشت: یک روز کاری دیگر را در پیش داریم و خوشحالم برای این بازی آماده می شویم.

بازی با چین مهم ترین دیدار تیم ملی است

وی ادامه داد: این بازی برای ما مهمترین بازی است چون دلیل ساده ای دارد. بازی های بعد همیشه برای ما مهم است. چین بازیکنان و مربی خوبی دارد و آماده است ولی ما هم هیجان لازم را داریم و می خواهیم آرزوهایمان را برآورده کنیم.

آماده ماجراجویی هستیم

وی در پاسخ به این سوال که 4 سال پیش تیم ایران در مرحله یک چهارم حذف شد و تفاوت تیم آن زمان با تیم امروز چیست گفت: (می خندد) مرسی که این موضوع را یادآوری کردید! با کمکی که شما کردید ما امروز هوشیار تر هستیم.فکر نمی کنم بد باشد بعضی مواقع به مسائل با لبخند نگاه کنیم. هیچ بازی شبیه هم نیست و بازی فردا یک بازی و داستان متفاوت است. ما آماده ماجراجویی هستیم.درسهایی که در سال‌های گذشته گرفته و نگرفته ایم را می خواهیم در بازی فردا به کار بگیریم.

افتخار می‌کنم که شاگرد لیپی بودم

کی‌روش در خصوص اینکه لیپی از ایران تعریف کرده و مدعی شده این تیم بهترین تیم آسیا است و به نظرش تیم ملی ما چقدر می تواند از این قدرت در بازی فردا استفاده کند گفت: مطمئنا شنیدن این حرف‌ها از مربی بزرگی مثل لیپی باعث افتخار است. من افتخار دارم شاگرد لیپی بوده ام. تمام بازی ها برای ما حکم فینال دارد و گذشته و رنکینگ و آمار و اعداد به کمک ما نمی آید. اینکه بازیکنان چقدر احساسات را کنترل کنند مهم است. همین امروز هم به بازیکنانم گفتم فوتبال بازی ساده ای است که آنها باید تلاش کنند گل بزنند و از دروازه خود دفاع کنند تا به موفقیت برسند.

فلسفه تیمی من احترام به رقبا است

کی روش در خصوص اینکه با توجه به گل‌هایی که تیم ملی چین به ثمر رسانده و آیا تیم ملی از بعد دفاعی روی این مساله تمرکز کرده یا خبر گفت: وظیفه من است که همه چیز را آنالیز کنم. برای من بهترین بازیکن چین همبستگی تیمی آنها است. فلسفه تیمی من احترام به رقبا است. بعضی مواقع تیم خودم آنقدر برایم مهم است که توجهی به تیم های دیگر ندارم. وقتی افتخار دارم که دوشادوش بازیکنی مثل شجاعی باشم که 3 جام جهانی را تجربه کرده، باید قدردان زحمات آنها باشم. من تیم خوبی دارم که روحیه بازگشت دارد و من افتخار می کنم که در کنار چنین بازیکنانی حضور دارم.

امیدوارم فردا هم از چین گل نخوریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه معمولا در بازی ها تفکر این تیم عدم دریافت گل از حریفان است و آیا فردا هم با این تفکر تیمش را به زمین می فرستد یا بازی هجومی شاهد خواهیم بود گفت:امیدوارم فردا هم گل نخوریم. البته متوجه رابطه گل نخوردن با فوتبال هجومی را متوجه نمی شوم البته شاید من فقط این موضوع را متوجه نمی شوم! 37 سال تجربه فوتبال دارم و به بازیکنانم گفته ام هر زمان توپ داریم باید گل بزنیم و هر وقت نداریم باید بجنگیم که توپ را پس بگیریم.

علاقه ندارم کُت یک مدعی را بر تن کنم

کی روش در خصوص اینکه شما بر خلاف جام جهانی در اینجا یک مدعی برای قهرمانی هستید، گفت: به هیچ عنوان علاقه نداریم کت یک تیم مدعی را بر تن کنیم. بر عکس می خواهیم لباس تیمی را بر تن کنیم که به رقبا احترام بگذاریم. من فقط تلاش می کنم هنر بردن را به بازیکنانم منتقل کنم. روی تجربه بازیکنانم حساب کرده ام و بهتر است آنها با آزادی عمل بازی کنند. این بازی هیچ‌وقت تکرار نمی شود و به بازیکنانم گفتم که از این بازی لذت ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها