سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: به نظر من با مربی‌ای مثل کی‌روش حتی اگر قهرمان جهان هم بشویم ارزشی ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۱۹
مایلی‌کهن: قهرمانی جهان هم با کی‌روش بی‌ارزش است/فکر می‌کند تیم ملی خانه خاله است!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، محمد مایلی‌کهن در مورد تحریم نشست خبریکارلوس کی‌روش از سوی خبرگزاری‌ها اظهارداشت: خب اگر قرار است تحریم کنند چرا اصلاً به نشست او رفتند؟ ضمن اینکه بخشی از صحبت‌های ایشان از تلویزیون هم پخش شد. آقایان که قهر کرده بودند و در نشست های خبری حاضر نمی شدند حالا چه اتفاقی افتاده که مصاحبه مطبوعاتی ترتیب می‌دهند؟! مگر تیم ملی خانه خاله است که هر وقت دلشان بخواهند در نشست خبری شرکت می‌کنند و هر وقت دلشان نمی‌خواهند نمی‌آیند؟ آنها که رسانه‌ها را تحریم کرده بودند؟ چقدر توهین باید انجام شود. از سویی دیگر ایشان می‌گوید ما تحریمیم و تیم‌های بزرگ به ایران نمی‌آیند، چطور می‌توانیم به قطر برویم و با ونزوئلا بازی کنیم یا حتی گفته شد برزیل هم تمایل دارد با تیم ایران بازی کند، این صحبت‌ها به نظر من منطقی نیست.

مایلی‌کهن با اشاره به بخشی از صحبت‌های مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی عنوان کرد: نمی‌دانم در کجای دنیا بازیکن تیم ملی در مورد پول حرف می‌زند. شجاعی می‌گوید ۲۰ میلیون دلار درآمد داشته‌ایم اما نمی‌گوید شاید در حدود ۴۰ میلیون دلار برای تیم ملی هزینه شده است برخی از کمبود امکانات در تیم ملی گلایه دارند که این برای من عجیب است، آیا واقعاً تیم ملی کمبود امکانات دارند؟ آیا بازیکنان در اختیار این تیم نیستند؟ هتل نامناسب دارند؟ در زمین نامناسب تمرین می‌کنند؟

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به شرایط زندگی مردم جامعه گفت: کدام یکی از اکثریت اعضای جامعه زندگیشان بدون مشکل است؟ کدام یکی از آنها مشکل معیشتی و تأمین حداقل هزینه‌های زندگی را ندارند؟ آیا خود شما خبرنگاران در پر قو زندگی می‌کنید؟ همه در تنگنا هستند. اما بازیکنان تیم ملی در پر قو هستند، مسعود شجاعی بازیکن خود من بوده او را خیلی دوست دارم اما آدم نباید گذشته‌اش را فراموش کند. آقای شجاعی بروید ببینید مردم آبادان در چه شرایطی هستند.

مایلی‌کهن در مورد اینکه با این شرایط اینکه تیم ملی و رسانه‌ها پیدا کرده‌اند آیا می‌توانیم در جام ملت‌های آسیا موفق شویم، گفت: اصلاً شما بگویید با کی‌روش قهرمان جهان بشویم، از نظر من این موفقیت با چنین مربی‌ای ارزشی ندارد. کی‌روش فکر می‌کند از آسمان افتاده، چندین میلیارد تومان دستمزد می‌گیرد اما حاضر نیست برای دیدن فینال لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی بیاید. بیشتر اوقات که در ایران حضور ندارد، وقتی هم که می‌آید جنگ و دعوا به راه می‌اندازد.

وی افزود: او می‌گوید از ۲۵۰۰ تیم پیشنهاد دارد اما از ایران تکان نمی‌خورد. اگر یک دلار بیشتر از ایران به او بدهند می‌رود، بیشتر اوقات هم در کشورمان نیست و هر وقت هم حضور دارد جنگ و جدل به راه می‌اندازد. دستمزد میلیاردی هم می‌گیرد، آن موقع ۲ سال است که سکوهای ورزشگاه‌های تختی انزلی و عضدی رشت هنوز تکمیل نشده است آن هم در شرایطی که با پیگیری من وزیر دستور داد که این سکوها تعمیر شوند. من در گیلان حضور دارم، ۲۵ سال است که یک جاده کمربندی ۲۵ کیلومتری در انزلی تکمیل نشده است و هر ماه در این جاده تصادف رخ می‌دهد و هموطنان من و شما از بین می‌روند، آیا جان هموطنان ما بی‌ارزش است؟ اگر سالی یک کیلومتر این جاده را می‌ساختند اکنون تمام شده بود بعد با فشار AFC ۲۰ میلیارد تومان هزینه بازسازی ورزشگاه آزادی می‌شود که امیدوارم بزک نشده باشد.

مایلی‌کهن در مورد اینکه برانکو نسبت به برگزاری مسابقه در روز فیفا معترض است، گفت: حرف برانکو درست است، اگر معیار برنامه‌ریزی فوتبال روز دنیاست چرا در روز فیفا تیم باشگاهی بازی می‌کند؟ مگر می‌شود به تیمی بگوییم بازیکنان ملی‌پوش و اصلی‌اش را نداشته باشد و به میدان برود؟ ۴ بازیکن ملی‌پوش دارد، چند بازیکنش در تیم امید حضور دارند و بعد در روزهای فیفا که باید تیم‌های ملی بازی کنند تیم پرسپولیس به میدان می‌رود؟

وی افزود: سرمربی تیم ملی هم از لیگ بازیکن زیادی انتخاب نمی‌کند. آیا تیمی مثل پدیده لیاقت نداشت که یک ملی‌پوش داشته باشد؟ امین قاسمی‌نژاد در پدیده بی‌نظیر کار می‌کند اما تیم صدر جدول لیگ در تیم ملی نماینده‌ای ندارد ولی فلان بازیکن مصدوم ۲ سال است که در تیم ملی حاضر می‌شود.

مایلی ‌کهن با اشاره به حضور کم تماشاگران در بازی تیم ملی با ترینیداد و توباگو گفت: در حال حاضر مسابقات ورزشی در برخی مهدکودک‌ها و مینی فوتبال ها هم بیش از ۲ هزار تماشاگر دارند اما آقایان رفتارهایی انجام دادند که مردم با وجود اینکه تیم ملی کشورشان را دوست دارند حساسیت و علاقه ای به تماشای بازی تیم ملی حتی به طور رایگان هم ندارند و فقط حدود ۲ هزار نفر به ورزشگاه می‌روند، این بیانگر چه مساله‌ای می تواند باشد؟ آیا بیانگر رضایت مردم از کادر فنی تیم ملی راضی است؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها