تصور هر یک از کشورهای دنیا بدون نیروی پلیس بسیار مشکل است. بدون آنها فساد، جرم و جنایت همه جا را پر می کند.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۸۴
بدترین نیروهای پلیس در دنیا متعلق به کدام کشورها هستند؟

به گزارش جام جم آنلاین ، وقتی پلیسی در کار نباشد جرم و جنایت مثل یک توپ غلتان از این سوی شهر و به آن سوی شهر می رود و بزرگ و بزرگ تر می شود.

در طول تاریخ همیشه افراد زیادی وجود داشته اند که میل به تبهکاری داشته اند. آنها بنا به دلایل بسیار زیادی میل به این دارند که مال و حتی جان دیگران را غصب کنند. اما هر چقدر زمان گذشت موارد بازدارنده قانونی در مقابل آنها شدیدتر شد و مجازات ها نیز افزایش یافت.

یکی از راهکارهای جلوگیری از این ناهنجاری های اجتماعی «نیروی پلیس» است. پلیس وظیفه دارد امنیت را بر جامعه حاکم کند و در مقابل هنجارشکنان بایستد. بسیاری از مردم هستند که می خواهند قانون را بشکنند و این نیروی پلیس است که مقابل آنها می ایستد.

اما نیروی پلیس داریم تا داریم نیروی پلیس! برخی از این نیروها در کشورهایی که تعدادشان هم کم نیست خود مظهر فساد هستند اما نیروی پلیس در برخی دیگر از کشورها واقعا بی نظیر هستند.

در ادامه فهرست 10 نیروی برتر پلیس جهان می آید، آنها به دلیل قدرت و البته نوع آموزش سرآمد تمام نیروهای پلیس در دنیا هستند. آنها با توجه به نوع امکانات و تجهیزات پیشرفته ای که در اختیار دارند بهترین عملکرد را مقابل جرم و جنایت دارند.

10 نیروی برتر پلیس در دنیا:

ژاپن ( NPA )
دپارتمان پلیس نیویورک (NYPD)
پلیس دولتی ایتالیا (Polizia Di Stato)
پلیس نیوزیلند
پلیس ملی فرانسه
پلیس فدرال استرالیا (AFP )
پلیس فدرال آلمان
پلیس مسلح مردمی چین
آژانس ملی پلیس هلند
پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا (RCMP)

و اما بدترین ها....

فساد در همه جا دیده می شود حتی اگر آنجا خود قرار است مجری قانون و مانعی برای جرم و تخلف باشد.

فساد پلیس نوعی سوء رفتار سر زده از سوی پلیس است که در آن مأموران اجرای قانون از طریق سوء استفاده از قدرت به دنبال سود شخصی یا پیشرفت شغلی هستند، به عبارت بهتر آنها رشوه می گیرند و در ازای برخی ارتباطات خاص و بدون داشتن استحقاق و شایستگی ارتقای شغلی دریافت می کنند.

برخی از پلیس ها رشوه می گیرند تا دست از تعقیب یک متخلف بردارند و یا برعکس فرد بیگناهی را تعقیب و دستگیر کنند و مورد بازجویی قرار بدهند.

در سال های اخیر افزایش شدید خشونت و تخلف از سوی پلیس در نقاط مختلف دنیا به مساله ای نگران کننده برای همان دولت ها تبدیل شد. بسیاری از نیروهای پلیس در سراسر جهان بنا به دلایلی همچون رفتارهای غیرانسانی، فساد عمیق و ریشه ای و همچنین دیگر فعالیت های مجرمانه خلع درجه و تعلیق شده اند. تعداد آنها روز به روز هم بیشتر می شود. برخی از آنها نیز به دلیل بی رحمی در حین کار تعلیق شده اند. اما مهم ترین بحران رو به فزاینده همچنان دریافت رشوه است.

همیشه در کنار اینکه پلیس هایی فداکار، فروتن و وظیفه شناس وجود داشته اند پلیس های فاسد و متخلف هم هستند. آنها چنان درگیر ماجراهای مجرمانه می شوند که جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند و شهروندان را با خطر مواجه می کنند.

واقعیت این است که بسیاری از افسران پلیس درآمد چندانی ندارد. بنابراین برای اینکه بیشتر پول دربیاورند رو به فساد و دریافت رشوه می آورند. اما بزهکارانه آنها آسیب های اجتماعی زیادی را سبب می شود به خصوص در کشورهایی که پیشرفته نیستند.

فهرستی که در ادامه می بینید به کشورهایی مربوط می شود که فاسدترین پلیس های دنیا را در زمینه دریافت رشوه دارند:

هاییتی
مکزیک
کنیا
برمه
عراق
سومالی
افغانستان
سودان
روسیه
پاکستان

منبع: wonderslist

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها