سیستم VAR در ۲۱ بازی از مرحله گروهی جام جهاین 2018 تاثیر مستقیم داشت که بیش از همه در دیدار ایران و پرتغال از آن استفاده شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۶۶
ایران – پرتغال؛ رکورد استفاده از VAR

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آی اسپورت، فن‌آوری بازبینی تصاویر (VAR) با قدرت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حاضر شد تا برای بازبینی گل‌ها، آفساید، خطا، رد شدن توپ از خط دروازه‌، پنالتی‌ها و کارت‌های قرمز استفاده شود. ۳۳۵ صحنه از ۴۸ بازی برگزار شده توسط VAR بازبینی شد که ۲۱ صحنه مهم‌تر از همه بود. VAR تنها در ۱۸ بازی (۳۷.۵ درصد) مورد استفاده قرار گرفت که در ادامه‌ به آن‌ها اشاره می‌شود.

فرانسه ۲ - استرالیا یک: زمانی که بازی یک بر صفر به نفع فرانسه در جریان بود، داور اروگوئه‌ای خطا روی آنتوان گریزمان در محوطه جریمه را نادیده گرفت اما با کمک VAR این صحنه دوباره بازبینی کرد و برای فرانسه یک پنالتی‌ اعلام کرد. این برای نخستین بود که داور نظرش را عوض می‌کرد.

دانمارک یک - پرو صفر: زمانی که بازی بدون گل در جریان بود، یک خطا در محوطه جریمه روی کوئوا انجام داد. داور تصاویر را از مانیتور بازبینی کرد و یک پنالتی‌ به نفع پرو گرفت.

کاستاریکا صفر - صربستان یک:‌ پریوویچ به صورت بازیکن کاستاریکا ضربه زد اما داور متوجه این موضوع نشد. سپس با بازبینی تصاویر متوجه این اتفاق شد و به بازیکن صربستانی کارت زرد نشان داد.

سوئد یک – کره جنوبی صفر: ضربه کیم مین وو به کلاسن توسط آگیلار نادیده گرفته شد. با این حال پس از بازبینی تصاویر، داور یک پنالتی‌ به نفع سوئد گرفت و گرانویست آن را تبدیل به گل کرد.

روسیه ۳ – مصر یک: انریکه کاسرس یک خطا بیرون از محوطه جریمه به نفع مصر اعلام کرد اما VAR به داور اعلام کرد این اتفاق در محوطه رخ داده است به همین خاطر به نفع تیم آفریقایی یک پنالتی‌ اعلام کرد.

ایران صفر – اسپانیا یک: سعید عزت اللهی گل مساوی ایران را به ثمر رساند اما خط نگه‌دار آن را آفساید اعلام کرد. داور بازی منتظر اطلاع VAR ماند و تصمیم کمک داور را تایید کرد.

دانمارک یک – استرالیا یک: متئو لائوس خطای مدافع دانمارکی را که با ضربه دست توپ را متوقف کرده بود، نادیده گرفت. داور اسپانیایی این صحنه را از مانیتور بازبینی کرد و یک پنالتی‌ به نفع استرالیا گرفت. تیم استرالیا توانست از این طریق بازی را به تساوی برساند.

فرانسه یک – پرو صفر: عبدالله حسن یک کارت زرد به ادیسون فلورس نشان داد اما این خطا توسط آکینو انجام شده بود، به همین خاطر به او این قضیه را اطلاع دادند و داور بدون بازبینی تصاویر تصمیمش را عوض کرد.

نیجریه دو – ایسلند صفر: داور بازی خطا روی مهاجم ایسلند را متوجه نشد. پس از این که فهمید خطا اتفاق افتاده است آن را از مانیتور بازبینی و به نفع ایسلند یک پنالتی‌ اعلام کرد.

برزیل دو – کاستاریکا صفر: نیمار زمانی که بازی بدون گل در جریان بود در محوطه جریمه بر زمین افتاد. داور متوجه این قضیه شد و یک پنالتی‌ به نفع برزیل گرفت. او پس از بازبینی تصاویر تصمیمش را عوض کرد و توپ را به کاستاریکا داد.

عربستان دو – مصر یک: داور یک پنالتی‌ مشکوک به نفع عربستان اعلام کرد. از طریق VAR این صحنه را بازبینی کردند و به داور گفتند ضربه به قدری محکم نبوده تا پنالتی‌ اعلام شود. با این حال داور روی تصمیم خود ماند و برای تیم آسیایی پنالتی‌ گرفت.

اسپانیا دو – مراکش دو: یاگو آسپاس در ‌دقیقه ۹۰ گل مساوی را برای اسپانیا به ثمر رساند اما داور آن را آفساید دانست. از طریق VAR این صحنه بازبینی شد و در نهایت بدون این که او دوباره از مانیتور این صحنه را نگاه کند، گل لاروخا را قبول کرد.

ایران یک – پرتغال یک: در این دیدار سه بار از VAR استفاده شد. نخستین بار زمانی بود که انریکه کاسرس یک پنالتی‌ به نفع پرتغال اعلام نکرد. او خطا روی کریستیانو رونالدو را متوجه نشد. با این حال پس از بازبینی تصاویر نظرش را عوض کرد و به نفع پرتغال یک پنالتی‌ سوت زد. ضربه ستاره پرتغالی توسط علیرضا بیرانوند مهار شد. در صحنه دیگری از بازی رونالدو یک ضربه به صورت بازیکن ایرانی زد و داور این صحنه را از طریق مانیتور بازبینی کرد تا متوجه ضربه شود. او یک کارت زرد به ستاره پرتغالی نشان داد. در وقت‌های ‌اضافه مدافع پرتغال در محوطه جریمه خطای هند کرد اما داور آن را ندید، پس از بازبینی تصاویر یک پنالتی‌ به نفع ایران اعلام کرد و انصاری‌فرد توانست گل مساوی را به ثمر برساند.

نیجریه یک – آرژانتین دو: خاویر ماسچرانو، در ضربه کرنر بازیکن نیجریه را متوقف کرد و داور آن را پنالتی‌ دانست. از طریق VAR این صحنه بررسی شد اما چاکر این صحنه را از طریق مانیتور بازبینی نکرد و بر تصمیم خود باقی‌ ماند. در دیگر صحنه روخو پس از ضربه سر با بازوی خود به توپ ضربه زد. داور آن را پنالتی‌ اعلام نکرد و پس از بازبینی این صحنه بر تصمیم گیری خود باقی‌ ماند.

مکزیک صفر – سوئد سه: در هنگام کرنر چیچاریتو با بازوی خود به توپ ضربه زد. داور آن را پنالتی‌ ندانست و با بازبینی تصاویر نیز بر تصمیم خود باقی‌ ماند.

کره جنوبی ۲ – آلمان صفر: داور گل کیم یونگ وون را آفساید اعلام کرد. توپ در راه رسیدن به بازیکن کره‌ای به تونی کروس برخورد کرده بود و پس از بازبینی تصاویر داور تصمیمش را عوض کرد و کره جنوبی یک بر صفر پیش افتاد.

کاستاریکا دو – سوییس دو: در محوطه جریمه یک خطا انجام شد و داور به نفع سوییس یک پنالتی‌ اعلام کرد. از طریق VAR به او اعلام کردند این اتفاق در شرایط آفساید رخ داده است. داور بدون بازبینی تصاویر از طریق مانیتور نظرش را عوض کرد.

سنگال صفر – کلمبیا یک: داور یک پنالتی‌ به نفع سنگال اعلام کرد چون معتقد بود در محوطه جریمه خطا اتفاق افتاده است. با این حال با بازبینی تصاویر نظرش عوض شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها