راه های مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از مصرف آن برنامه های بسیار جامع و طویل و عریض است.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۶۰
اَبَرستاره‌ها علیه مواد مخدر

به گزارش جام جم آنلاین ، اصولا برای مبارزه با مواد مخدر برنامه های زیادی وجود دارد که به فراخور زمان و مکان از آنها استفاده می شود. از ابزارهای گوناگونی برای مبارزه با مواد مخدر می‌توان استفاده کرد که یکی از این ابزارها ورزش است. ورزش خود زیر مجموعه های زیادی را در برمی‌گیرد که هر کدام از این زیرمجموعه تاثیرگذاری زیادی در روند مبارزه با مواد مخدر دارند.

یکی از این زیر مجموعه ها ستاره های ورزش و میزان محبوبیتشان در جامعه هستند. این ستاره ها می‌توانند با نقش مهمی که ایفا می کنند جریانی بازدارنده در برابر بلای خانمان سوز اعتیاد باشند. اما چطور و چگونه؟

محبوب انگلیسی ها در برابر مواد مخدر

دیوید بکام ستاره و اسطوره مشهور فوتبال بریتانیا پس از خداحافظی با فوتبال در کنار تمام فعالیت های تجاری اش به کارهای عام المنفعه و بشردوستانه نیز بیشتر از هر زمان دیگری روی آورد. او برای کمک های بشردوستانه به چهارگوشه دنیا سفر می کند و در نقش سفیر سلامت و سفیر مبارزه علیه فقر ، بی سوادی وگرسنگی فعالیت های بسیار زیادی داشت است.

یکی از نقش هایی که بکام در این کارهای عام المنفعه ایفاد کرده نقشی است که در برابر مواد مخدر دارد. بکام بارها در رابطه با مضرات مواد مخدر و راه های پیشگیری از آن در کشورهای آسیب پذیر سخنرانی کرده است و یکی از سفیران مبارزه با مواد مخدر به شمار می رود.

ستاره بسکتبال هم قد علم کرد

لبرون جیمز بی شک یکی از برترین بازیکنان تاریخ بسکتبال است. این ستاره بی بدیل و اسطوره محبوب دنیای بسکتبال هم یکی از سفیران مبارزه علیه مواد مخدر به شمار می رود. او نیز همانند بسیاری از سفیران مبارزه با مواد مخدر برای اهداف تعیین شده این برنامه سفرهای متعددی را در برنامه های خود می گنجاند.

کریس رونالدو و خاطره ای تلخ

ستاره بزرگ دنیای فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو نیز در 11 سال اخیر چند باری در نقش سفیر مبارزه با مواد مخدر حاضر شده است. هر چه باشد کریستیانو بابت این مساله داغ بزرگی بر دل دارد. پدر کریس یک الکلی به تمام معنا بود و در نهایت جانش را هم بر سر این موضوع گذاشت. رونالدو که هرگز لب به مشروبات الکلی نزده دشمن سرسخت این موضوع است و گاهی اوقات با همکاری برخی از نهادها در نقش سفیر سلامت حاضر شده است.

ماتادور اسطوره ای هم آمد

رافائل نادال یکی از برترین تنیسورهای تاریخ است. مرد شماره یک تنیس جهان نیز یکی دیگر از سفیران مبارزه با مواد مخدر در جهان است. هر زمان که دغدغه های او در گرنداسلم ها و دنیای تنیس کمتر شود آنگاه به کارهای بشردوستانه متعددی روی می آورد که پرداختن به مبارزه با مواد مخدر یکی از آنهاست.

آقای گل جهان وارد می شود

علی دایی آقای گل جهان نیز یکی از سفیران مواد مخدر در سال های گذشته بود. او چه در مصاحبه و چه در عمل از مبارزه با مصرف مواد مخدر می گفت. او از کمپ ترک اعتیاد همیاران سلامت در اردبیل بازدید و به همت جوانان برای دور شدن از اعتیاد تأکید کرد.

لوییس همیلتون، مهم ترین نماینده فرمول یک

راننده افسانه ای فرمول یک نیز در سال های اخیر موارد متعددی را در زمینه فعالیت علیه مصرف مواد مخدر ثبت کرده است. این راننده افسانه ای در رابطه با مضرات مواد مخدر و مصرف آن و عواقب تلخی که در انتظار مصرف کننده است بارها سخنرانی کرده است.

و سایر ستاره های ورزش...

به غیر از اَبَرستاره هایی که برشمردیم ستاره و ورزشکاران بزرگ دیگری در زمینه مبارزه با مواد مخدر فعالیت هایی داشته اند، ستاره هایی همانند سره‌نا ویلیامز (تنیس)، وین رونی(فوتبال)، ایکر کاسیاس(فوتبال)، ایوان زایتسف(والیبال)، فرانچسکو توتی(فوتبال) و...

هیلدا حسینی خواه - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها