دو باشگاه استقلال و صبا باتری بیشترین سهم را در گلزنی تیم ملی فوتبال ایران در ادوار مختلف مسابقات جام‌جهانی گذشته دارند.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۳۷
استقلالی‌ها و صبایی‌ها در صدر گلزنان ایرانی در جام‌های جهانی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان تاکنون ۴ بار در جام های جهانی حضور داشته و در مجموع نیز ۱۲ بار در این مسابقات به میدان رفته است که حاصل آن تنها یک پیروزی مقابل تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه و سه مساوی مقابل تیم های ملی اسکاتلند در ۷۸ ۱۹ آرژانتین، آنگولا در ۲۰۰۶ آلمان و نیجریه در ۲۰۱۴ برزیل بوده است و ملی پوشان کشورمان در ۹ دیدار دیگر خود پذیرای شکست مقابل حریفان بوده اند.

تیم ملی ایران در ۴ دوره گذشته این مسابقات تنها ۷ بار به گل رسیده است. به جز جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که تیم ملی ایران تنها یکبار در آن گلزنی کرد، در سه جام جهانی دیگر تیم ملی ایران هر بار ۲ گل به ثمر رسانده است.

با این توضیح که تیم ما تاکنون تنها در یک بازی موفق شده بیش از یک گل بزند که آن هم به جام جهانی ۹۸ فرانسه و دیدار با آمریکا باز می گردد، هیچ بازیکن ایرانی نتوانسته بیشتر از یکبار برای تیم ملی ایران در جام‌های جهانی گذشته گلزنی نماید.

از مجموع ۷ گلی که تیم ملی ایران در جام های جهانی گذشته به ثمر رسانده بازیکنان تیم های استقلال و صباباتری هر کدام با ۲ گل بیشترین سهم را در این زمینه دارند.

به جز ۴ گلی که توسط بازیکنان تیم های استقلال و صباباتری به ثمر رسیده است، بازیکنان تیم های بهمن کرج، هامبورگ آلمان و چارلتون انگلستان هم هر کدام با یک گل دیگر گل های ایران در جام های جهانی را به ثمر رسانده‌اند.

فهرست گلزنان ایرانی در جام‌های جهانی گذشته به شرح زیر است؛

جام جهانی ۷۸ آرژانتین: ایرج دانایی فرد و حسن روشن (هر دو از استقلال)
جام جهانی ۹۸ فرانسه: حمید استیلی از بهمن کرج و مهدی مهدوی کیا از هامبورگ آلمان
جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان: سهراب بختیاری زاده و یحیی گل‌محمدی (هر دو از تیم صبای قم)
جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل: رضا قوچان نژاد از فولهام انگستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها