نکاتی درباره اوزان هشتادوپنج و نودوچهار رقابت های جهانی

نخستین باری که کیانوش اوت شد، نخستین رکوردی که پس از کوروش باقری شکست

ایران بعد از شانزده سال در دسته نودوچهار کیلوگرم صاحب مدال طلای جهان شد. آخرین طلای ایران را قبل از سهراب مرادی، کوروش باقری در سال دوهزار و یک و در مسابقات جهانی آنتالیا به دست آورده بود.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۵۰
نخستین باری که کیانوش اوت شد، نخستین رکوردی که پس از کوروش باقری شکست

به گزارش جام جم آنلاین ، سهراب مرادی با شکستن رکوردهای دوضرب و مجموع جهان، اولین وزنه برداری بود که در مسابقات جهانی آمریکا موفق به ثبت رکورد جهانی شد. سهراب با مهار وزنه دویست و سی و سه کیلوگرم رکوردی را شکست که هفده سال دست نخورده باقی مانده بود.
- برای نخستین بار یک وزنه بردار ایرانی هر سه مدال طلای دسته نودوچهار کیلوگرم را به دست آورد. کوروش باقری مسابقات جهانی آنتالیا صاحب دو طلا و یک برنز شده بود اما سهراب مرادی هر سه نشان طلا را از آن خود کرد.
- با درخشش سهراب مرادی و سید ایوب موسوی، بعد از شش سال یک بار دیگر دو وزنه بردار ایرانی روی سکوهای اول و دوم جهان ایستادند. آخرین باری که این موفقیت به دست آمد در مسابقات جهانی پاریس بود که بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی دبل کردند و مدال های طلا و نقره دسته فوق سنگین را به دست آوردند.
-سید ایوب موسوی با کسب مدال برنز رقابتهای جهانی در سن بیست و دو سال و هفت ماهگی، پنجمین وزنه بردار جوان ایرانی بود که در هجده سال اخیر روی سکوی جهانی می ایستاد. سعید محمدپور، بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، بهادر مولایی و حسین رضازاده جوانتر از ایوب موسوی بودند که در مسابقات جهانی مدال گرفتند.
-کیانوش رستمی بعد از هفت سال بار دیگر با تک مدال از صحنه رقابتهای جهانی خارج شد. رستمی در سال دوهزار و ده و در مسابقات جهانی آنتالیا مدال برنز یکضرب را به دست آورد اما در دوضرب و مجموع مدالی کسب نکرد. او امسال در یکضرب به مدال نقره رسید اما در دوضرب از گردونه رقابتها کنار رفت.
-رستمی با کسب مدال نقره یکضرب، مجموع مدالهای جهانی خود را به عدد ده رساند و با رکورد ده مدال آندره ریباکو مساوی کرد.
-ارلی پروز مندر با قهرمانی در دسته هشتادوپنج کیلوگرم، نخستین مدال طلای تاریخ وزنه برداری شیلی را در مسابقات جهانی به دست آورد.
-علی میری در حالی از دستیابی به مدال جهانی باز ماند که با تکرار وزنه های رکوردگیری بابلسر یا تکرار وزنه هایی که در بازیهای آسیایی داخل سالن در این دو ماه اخیر زده بود، می توانست نایب قهرمان جهان شود.
-کیانوش رستمی برای نخستین بار در سطح رقابتهای بین المللی بزرگسالان اوت کرد. او از سال دوهزاروده میلادی در هیچ مسابقه جهانی، آسیایی و المپیک اوت نکرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها