آشنایی با حریفان ایران در جام جهانی 2018 روسیه (1)

پرتغال، تیمی به شدت متکی به رونالدو / آنها بردن را بلد نیستند

همه ترسیدند، از بزرگی نام کریس رونالدو از قدرت تیمی مثل پرتغال. بله، درست است، آنها قهرمان یورو 2016 هستند اما نباید فراموش کردند که چه عملکردی دارند.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۴۵
پرتغال، تیمی به شدت متکی به رونالدو / آنها بردن را بلد نیستند

به گزارش جام جم آنلاین ، پرتغال را می توان در دسته تیم های درجه یک دنیای فوتبال قرار داد؟ شاید اصلا طرح این سوال بسیار عجیب باشد. آنهایی که طرفدار پرتغال هستند و آنهایی که می دانند این تیم قهرمان یورو 2016 است به سرعت می گویند پرتغال یکی از بهترین تیم های ملی فوتبال جهان است و جز درجه یک هاست. اما حالا که پرتغال همگروه ایران در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه شده است باید نکاتی را بیشتر بررسی کنیم.

پرتغال قهرمان اروپاست، اما در شرایطی به عنوان قهرمانی یورو 2016 دست یافت که بدون برد از گروهش صعود کرد، گروهی که متشکل از تیم های متوسطی مثل ایسلند، مجارستان و اتریش بود. آنها در شرایطی به قهرمانی یورو 2016 رسیدند که تنها پیروزی شان در آن تورنمنت مقابل ولز رقم خورد، کرواسی و فرانسه در وقت اضافه و لهستان هم در پنالتی‌ها مغلوب پرتغال شدند.

نحوه صعود آنها به جام جهانی 2018 هم سهل و آسان بود. یاران کریس در گروهی قرار گرفتند که متشکل از جزایر فارو، آندورا، لتونی، مجارستان و سوئیس بود. جالب آن که پرتغال حتی در مقابل همین تیم های ضعیف (حتی آندورا) هم با مشکل مواجه شد اما به هر شکل ممکن به جام جهانی رسید. پرتغال تیمی بزرگ و آماده است اما به شدت متکی و وابسته به کریس رونالدو. با این اوصاف چرا باید نسبت به رویارویی با این تیم برای هواداران فوتبال ایران ترس وجود داشته باشد؟

سرمربی پرتغالی ها سانتوس است. پرتغال در مرحله انتخابی 32 گل زده داشت و تنها 4 گل خورد. پرتغال در حال حاضر در رده بندی فیفا جایگاه سوم را پس از آلمان و برزیل در اختیار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها