از لیگ برتر والیبال بانوان چه خبر؟

پرسپولیس نیامده ، رفت / مشکی پوشان هم لیگ برتری شد

لیگ برتر والیبال بانوان قرار است از نیمه دوم آذر ماه آغاز شود. البته هنوز مشکلات مالی نزد تیم های داوطلب حضور در لیگ برتر زیاد است و ممکن است پیش از آغاز رقابت ها باز هم شاهد منحل شدن یکی دو تیم باشیم.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۵۱
پرسپولیس نیامده ، رفت / مشکی پوشان هم لیگ برتری شد

به گزارش جام جم آنلاین ، اوضاع ابتدا آنقدر وخیم بود که برخی می گفتند لیگ برتر والیبال بانوان اصلا امسال برگزار نمی شود اما اکنون هم که برگزاری لیگ قطعی شده هنوز اوضاع خوب نیست. تیم ها مشکلات مالی دارند و از همین اکنون مشخص است که در میانه فصل یکی دو تیم کنار می کشند.

با هم برخی از اتفاقات و اخبار مربوط به لیگ برتر والیبال بانوان را مرور می کنیم:

خزانی: یکی بیاید هزینه های ما را بدهد

او قدیمی ترین مربی شاغل در لیگ برتر والیبال بانوان است، بانویی که آنقدر زندگی اش با والیبال گره خورده که به خاطر آن از ته دل اشک می ریزد و غصه می خورد.

نسرین خزانی سال هاست در لیگ برتر والیبال بانوان مربی گری می کند، از این تیم به آن تیم می رود، برای بازیکنانش یک مربی تمام عیار است اما رفتار مادرانه ای هم با آنها دارد.

خزانی فصل گذشته هدایت تیم والیبال سایپا را بر عهده داشت، تیمی که این فصل به دلیل نداشتن بودجه منحل شد تا خزانی شاگردانش را بردارد و برود.

ابتدا قرار بود تیم او با نام پرسپولیس در لیگ برتر شرکت کند اما هنوز اسپانسری ندارند.

وی به جام جم آنلاین گفت : «بدون اینکه هزینه کنند انتظار دارند تیمداری کنیم. هر چه به اسپانسر گفتیم به موقع پول بدهد زیر بار نرفت. من هم گفتم با این شرایط نمی توانم همکاری کنم. همه چیز تمام شد. بدون اسپانسر هم نمی توانم کار کنم. تا الان هم مبلغ قابل توجهی برای اجاره سالن تمرینات از جیب پرداخته ام. »

خزانی افزود:«خیلی دوندگی می کنم. شاگردان بسیار خوبی هم دارم. همه آنها جوان هستند و هیچ مربی در لیگ برتر حاضر نیست این بازیکنان را در اختیار بگیرد اما من روی آنها حساب ویژه ای باز کرده ام البته به این شرط که به ما اسپانسر بدهند. وقتی بی پولی به سراغ ما آمد چند بازیکن خوب از جمع ما جدا شدند. الهام فلاح که به پیکان رفت و مینا روستا هم به ذوب آهن پیوست. »

این مربی خاطر نشان کرد: «ما حقوق نمیخواهیم. فقط یکی بیاید هزینه های تیم را بر عهده بگیرد. همین، چیزی دیگری انتظار نداریم.»

تیم بدون نامی که تحت هدایت نسرین خزانی بازی می کند روز پنج شنبه در دیداری تدارکاتی مقابل به شکست سه بر یک تیم ملی والیبال جوانان شد.

مشکی پوشان هم آمد!

در حالی که نام باشگاه سیاه جامگان مشهد به مشکی پوشان تغییر کرده هنوز برخی نام سیاه جامگان را به کار می برند. اما چه مشکی پوشان و چه سیاه جامگان نماینده مشهد هم زیر همین نام وارد لیگ برتر والیبال بانوان شد. روز گذشته نخستین جلسه تمرینی تیم مشکی پوشان مشهد برگزار شد، تیمی که قرار است در لیگ برتر والیبال بانوان به میدان برود. 37 بازیکن در تمرینات این تیم حضور داشتند، طبیعتا از این تعداد بازیکن همه قرار نیست وارد لیگ برتر شوند و قطعا گزینشی در کار خواهد بود.

در انتظار زینب و مائده

زینب گیوه و مائده برهانی حالا مطرح ترین والیبالیست های بانوان ایران محسوب می شوند. این دو که به تازگی از تورنمنت 10 روزه مالدیو به ایران برگشته اند پیشنهادات متعددی در دست دارند. البته گویا میزان مبلغی که به آنها پیشنهاد شده چندان جالب توجه نیست بنابراین دو تردیدهای زیادی دارند. شاید گیوه و برهانی بخواهند برای بازی کردن باز هم به خارج از کشور بروند و لژیونر شوند. اگر قرار باشد مبلغ کمی دریافت کنند خارج از کشور و در لیگ بلغارستان هم می توانند اما حداقل در آنجا سطح والیبالشان بالاتر هم می رود.

ستاره ای که صدای همه را در آورد

او یکی از برترین بازیکنان سه سال اخیر است اما اکثر مربیان دل خوشی از او ندارند. درباره او می گویند که حتی با مربیانش هم بد صحبت می کند و در یک مورد فحاشی هم کرده است اما در زمان دعوت به تیم ملی اولین نفر فهرست است و باشگاه ها برای او بیشتر از هر بازیکن دیگری هزینه می کنند. این خانم ستاره می تواند کم کم برای خودش تبدیل به نماد ستاره سالاری در والیبال بانوان ایران شود. گفته می شود او با 45 میلیون تومان گران ترین بازیکن این فصل از رقابت های لیگ برتر والیبال بانوان است.

پخش زنده رادیویی و تلویزیونی

نخستین بار به طور جدی سال 94 بود که لیگ برتر والیبال بانوان به صورت زنده از رادیو پخش شد. اکنون اخبار دیگری درباره لیگ برتر به گوش می رسد. گفته می شود لیگ برتر از تلویزیون هم پخش خواهد شد اما نه به صورت زنده و کامل. به هر حال اتفاقات خوبی در راه است. اتفاقاتی که حداقل در تاریخ لیگ برتر والیبال بانوان ایران بی سابقه است.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها